امکان سنجی پیاده سازی نظام مدیریت مقصد گردشگری ورزشی ایران

پیام:
چکیده:
نظام مدیریت مقصد شبه مجموعه ای از اطلاعات کامپیوتری شده در مورد یک مقصد اطلاق می شود. نظام مدیریت مقصد ها معمولا حاوی اطلاعاتی در خصوص جاذبه ها و تسهیلات هستند و غالبا قابلیت انجام رزرواسیون و ثبت را نیز در خود دارند. هدف از پژوهش حاضر امکان سنجی پیاده سازی نظام مدیریت مقصد گردشگری ورزشی ایران در سال 1390می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش شناسی تحقیق توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مدیران تربیت بدنی و میراث فرهنگی استان های کشور به تعداد 60 نفر تشکیل می دهد. کلیه جامعه آماری به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد (N=n=60). ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته متشکل از 25 سوال برای نظر سنجی از مدیران تربیت بدنی و میراث فرهنگی می باشد.برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از آمار توصیفی و وآزمون t تک نمونه ای استفاده گردید و از بسته نرم افزار آماری SPSS کمک گرفته شد. یافته های حاصل از آزمون t تک نمونه ای بر اساس 98/10= t محاسبه شده در سطح معنی داری 001/0 نشان داد که الزامات اطلاعاتی سازمان های مدیریت مقصد (DMO) در ایران امکان پیاده سازی نظام مدیرت مقصد گردشگری ورزشی ایران را میسر می سازد. نتایج نشان داد که زیر ساخت ها و الزامات تجارت الکترونیکی مورد نیاز جهت پیاده سازی نظام مدیریت مقصد ایران در بخش گردشگری ورزشی امکان پیاده سازی این نظام را میسر می سازد(001/0 p= و
355/10= t).بسترهای تجارت الکترونیکی موجود در ایران امکان ارائه اطلاعات بر روی پلت فرم های مختلف فناوری اطلاعات را به کاربر نهایی (گردشگران ورزشی) می دهند(001/0 p=و84/1= t). عملکردو ساختار سیستم های مدیریت مقصد ایران امکان مدیریت اثربخش مقصد را برای سازمان های مدیریت ورزشی فراهم آورده است (001/0 p=و31/14= t). به طور کلی می توان نتیجه گرفت که با بهره گیری صنعت گردشگری از درس های اولیه DMSها، انتظار می رود که DMSها آینده روشن تری را برای مقاصد ایران رقم بزنند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
141
لینک کوتاه:
magiran.com/p1560052 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!