شناسایی مهم ترین فرآیندهای مدیریت دانش در زنجیره تامین خدمات در نظام سلامت و اولویت بندی آن ها با استفاده از تکنیک تخصیص خطی

چکیده:
به رغم توجه روزافزون به مفهوم سنتی زنجیره تامین، توجه کمتری متوجه زنجیره تامین خدمت بوده است. امروزه با توجه به رشد رو به گسترش سازمان های خدمات محور و همچنین مزیت راهبردی بودن تبعیت از مفهوم زنجیره تامین، سازمان ها باید به سوی تلفیق این دو موضوع گام بردارند. از سوی دیگر در دنیای پررقابت امروزی، مفهوم نسبت جدید مدیریت دانش نیز می تواند برای سازمان ها، حکم یک سلاح راهبردی را داشته باشد. با توجه به این نکات، در مقاله پیش رو سعی شده است با نگاهی فرآیندی به مدیریت دانش، جایگاه این فرآیندها در یک زنجیره تامین خدمت سنجیده شده و بررسی گردد. این تحقیق از منظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی هست و به لحاظ نوع انجام، در چارچوب تحقیقات توصیفی-پیمایشی قرار می گیرد. در مقاله حاضر پس از تائید مدل فرآیندی مدیریت دانش برای زنجیره تامین خدمات، از طریق روش تخصیص خطی ابعاد این فرآیند اولویت بندی گردیده اند. اولویت بندی حاصل از حل مدل تخصیص خطی به این ترتیب بوده است که ابعاد ارزیابی و بازخورد، کاربرد و بهره برداری، انتقال، اشتراک و توزیع، کسب، خلق و توزیع دانش و نهایت سازمان دهی، نگهداری و انبار به ترتیب مهم ترین ابعاد مدیریت دانش در زنجیره تامین خدمت در نظام سلامت بوده اند.
زبان:
فارسی
صفحات:
61 تا 84
لینک کوتاه:
magiran.com/p1569007 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!