مزایای نسخه نویسی در پرستاری: مطالعه مروری یکپارچه

پیام:
چکیده:
پیش زمینه و هدف
نسخه نویسی توسط پرستاران یکی از مسائل مهمی است که اخیرا موردتوجه مسئولین قرار گرفته است. برای پیاده سازی صحیح آن در هر کشوری، ابتدا باید مزایای حاصل از آن در کشورهای مجری بررسی شود. هدف مطالعه حاضر پی بردن به مزایایی است که تاکنون از نسخه نویسی توسط پرستاران در سراسر جهان ثبت شده است.
مواد و روش ها
مطالعه حاضر مروری یکپارچه است. پایگاه های اطلاعاتی Elsevier، Pub Med و Google Scholar با کلیدواژه Nursing Prescription، Prescribing Nurse و موارد مشابه جستجو شد. از بین 125824 مقاله به دست آمده 28 مقاله واجد معیارهای ورود بود. درنهایت داده ها طبقه بندی، تلخیص و تحلیل شدند.
یافته ها
مقالات منتخب در 4 کشور انگلستان، آمریکا، هلند و استرالیا تدوین شده بودند. مزایای نسخه نویسی پرستار در سه حیطه ی سودمندی برای بیمار، پرستار و سازمان طبقه بندی گردید. ازجمله مزایای عمده برای بیمار، امکان پیگیری مداوم بیمار، ارائه آموزش های موثرتر و بیشتر، ارتباط تنگاتنگ بیمار با پرستار و افزایش رضایتمندی بیمار بود. افزایش استقلال حرفه ای و رضایت شغلی ازجمله سودمندی برای پرستاران بود. در حیطه مزایای سازمانی نیز می توان به تسهیل خدمت رسانی سازمان ها به علت سهولت دسترسی به پرستار و کاهش هزینه ها اشاره نمود.
بحث و نتیجه گیری
با توجه به مزایای گزارش شده به نظر می رسد با ارائه امکان نسخه نویسی به پرستاران دید عموم به این رشته از سیمای وابسته به پزشک تغییر نماید. همچنین نسخه نویسی پرستاران می تواند به تقلیل مشکلات مالی سیستم بهداشت و درمان کشور نیز کمک نماید.
زبان:
فارسی
صفحات:
397 تا 406
لینک کوتاه:
magiran.com/p1570678 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!