الگوی مطلوب فرماندهی و مدیریت ذخیره جیره غذایی و آب و سوخت نیروی انتظامی در شرایط بحران مبتنی بر معیار مکانی

چکیده:
زمینه و هدف
یکی از دغدغه های اساسی فرماندهان در شرایط بحران، مدیریت کمیت و کیفیت جیره غذایی، آب و سوخت کارکنان ماموریتی و ستادی است. بدون پشتیبانی مناسب کمی و کیفی، انتظار ماموریت موفق، انتظار بجایی نبوده و این یک اصل بدیهی در مدیریت و فرماندهی است. پرسش اصلی پژوهش این است که، در نیروی انتظامی، جیره غذایی، آب و سوخت برای مراحل سه گانه بحران، در چه مکان هایی اعم از مرکزی، منطقه ای، رده ای و یگانی باید ذخیره سازی شود و از چه الگویی تبعیت کند؟
روش
پژوهش حاضر ازنظر روش، توصیفی – پیمایشی و ازنظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری مورد مطالعه، شامل فرماندهان و کارکنان آمادی معاونت آماد و پشتیبانی، یگان ویژه، معاونت عملیات و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی به تعداد 87 نفر است.
یافته ها
یافته ها مبین آن است که ذخیره سازی قبل از بحران، باید در هر چهار بخش نگهداری مراکز مرکزی- منطقه ای- یگانی و رده ای صورت پذیرد. همچنین ذخیره سازی حین بحران، باید در هر چهار بخش نگهداری اماکن نظامی و انتظامی - چادرها و خودروهای - اماکن دولتی و ایستگاه های ثابت و سیار صورت پذیرد.
نتیجه گیری
بررسی یافته ها بیانگر آن است که تناسب با ماموریت، وجود شیوه نامه ها، اجرای شیوه نامه ها، استانداردبودن، پدافند غیرعامل و استحکام بسته بندی از شاخص های موثر بر ذخیره سازی قبل از بحران همگی دارای اولویت یکسان است. اولویت داشتن نگهداری رده ای نسبت به نگهداری منطقه ای، یگانی و مرکزی در شرایط قبل از بحران، ایجاب می کند که در برنامه ریزی ها و طراحی شیوه نامه های ذخیره سازی باید نگهداری رده ای، در اولویت قرار گیرد
زبان:
فارسی
صفحات:
131 تا 152
لینک کوتاه:
magiran.com/p1587166 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!