آینده پژوهی بخش های بیمارستانی

چکیده:
زمینه و هدف
تغییر نقش بیمارستان ها در آینده دور و لزوم برنامه ریزی های بلندمدت و میان مدت برای تغییرات لازم در ساختار بیمارستان ها از ضروریات غیرقابل انکار است. بررسی و انتخاب رویکردهای مختلف برای ایجاد تغییر در بیمارستان ها، نیازمند بررسی های گسترده در این زمینه و یافتن بهترین پاسخ برای شرایط و ویژگی های یک کشور است.
مواد و روش ها
مطالعه حاضر در دو فاز مطالعه تطبیقی و مصاحبه با خبرگان انجام شد که هدف از آن در فاز اول گردآوری نمونه اطلاعاتی در زمینه بخش های بیمارستانی فعال در کشورهای دیگر و در فاز دوم اخذ نظرات خبرگان در مورد بخش های بیمارستانی موردنیاز در سال های آتی بود.
یافته ها
نتایج مطالعه نشان دهنده ضرورت گسترش بخش های کلینیکی و سرپایی در زمینه بیماری های مزمن و سرطان ها، طب سالمندی با توجه به روند سالمندی جمعیت، بازتوانی پس از مراقبت های طولانی مدت، کلینیک خواب، خدمات ارتقای سلامت مانند مدیریت وزن، مدیریت ریسک فاکتورها، اصلاح شیوه زندگی و در برخی موارد تخصصی تر کردن بخش های بستری، مانند پیوند مغز استخوان و مسمومیت، بود.
نتیجه گیری
بر اساس نتایج مطالعه، ساختار بخش های بیمارستانی در آینده در چهار سطح شامل بخش های عمومی و گسترده در سطح کشور، بخش های تخصصی و فوق تخصصی محدود به برخی بیمارستان های کشور، بخش های مربوط به خدمات لوکس و غیرضروری و بخش های مربوط به طب های جایگزین و مکمل، پیشنهاد شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
607 تا 620
لینک کوتاه:
magiran.com/p1605084 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!