سلاحی به نام هارپ، یک مطالعه مروری کلاسیک

چکیده:
مقدمه
در این مقاله، سلاحی نوین معرفی می شود که طبق گزارش ها قدرت تخریب، کنترل از راه دور بودن، دقت مکانی و زمانی آن، تعیین تدریجی و یا لحظه ای بودن حمله و از همه مهم تر پنهان بودن حمله از جوامع بین المللی از همه سلاح هایی که تاکنون توسط بشر ساخته شده است، بیشتر می باشد. مکانیسم هارپ به این صورت است که با استفاده از صدها و یا شاید هزاران آنتن عظیم، امواجی از سطح زمین به لایه یونوسفر جو زمین ارسال می کند و با تحت تاثیر قرار دادن این لایه جوی تاثیرات بالقوه زیادی بر هر نقطه از کره زمین می تواند ایجاد کند. از جمله اطلاعاتی که در مورد تاثیرات این سلاح تاکنون منتشر شده است می توان به ایجاد سونامی، زلزله، آتش فشان، خشکسالی، موج سرما و یخبندان، کشف معادن و تاسیسات زیر زمینی، ایجاد اختلال در کامپیوتر هواپیما ها و جت ها و زیر دریایی ها، ایجاد دیوار رادیویی و... اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که این اطلاعات به دو منظور انتشار یافته است که یکی برملا شدن تصادفی این اطلاعات به خاطر وسعت منابع جاسوسی و ارتباطات است و دیگری برملا شدن عمدی و بزرگنمایی شده این اطلاعات به منظور ایجاد ترس و تحت کنترل گرفتن کشورها می باشد.
روش کار
در این مقاله که از نوع مروری است، پس از جستجو کلمات کلیدی در بانک های اطلاعاتی معتبر سعی شده است اطلاعاتی که معمولا به صورت معتبر در مراجع ذکر شده است بیان شود. لذا ابتدا به توضیحاتی در مورد پدیده هارپ پرداخته می شود.
یافته ها
هدف از این مطالعه شناسایی مکانیسم و تاثیرات هارپ و روش های مقابله ای موجود با آن است که تا به امروز از سوی سازمان ها و موسسات داخلی و خارجی ارائه شده است. همچنین راهکارهای مقابله ای جدیدی نیز پیشنهاد شده است.
نتیجه گیری
در این مقاله به طور کلی سعی بر این بود که پروژه های تغییرات آب وهوا و راه کارهای مقابله با این پروژه ها بیان شود. لذا در تحقیقات و مقالات بعدی پیشنهاد می شود طراحی و طبقه بندی بانک های اطلاعاتی در این زمینه صورت گیرد و سامانه های راداری و کامپیوتری مناسب در جهت تشخیص این حملات در مناطق مختلف کشور قرار داده شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
41 تا 50
لینک کوتاه:
magiran.com/p1653300 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!