رابطه بین هوش هیجانی - عاطفی با تعهد و بهره وری استاندارد سازمانی در جایگاه شغلی (پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی)

چکیده:
آینده متعلق به جوامعی است که خود را آماده یادگیری می کنند. امروزه، شرایط بازار کار برای دانش آموختگان دانشگاهی روز به روز دشوار تر می شود، کارفرمایان انتظار دارند با استخدام فردی با تحصیلات دانشگاهی به خلاقیت و نو آوری لازم برای حل مسائل و مشکلات کاری دست یابند، آنها به دنبال فردی هستند که قدرت جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل، سازماندهی، نتیجه گیری و ارائه بازخورد های لازم را داشته باشد. کلیه مهارت های ذکر شده، اجزای اصلی تفکر و مولفه های هوش هیجانی به شمار می روند. اهمیت پرورش مهارت های هیجانی در حدی است که برخی از صاحبنظران تفکر مثبت را هدف عمدئه تحصیلات دانشگاهی برشمرده اند و معتقدند، آموزش فقط یاد دادن تفکر به فراگیر است. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین هوش هیجانی - عاطفی و تاثیر آن در تعهد و رضایت شغلی و رفتار استاندارد کارکنان راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی است .این پژوهش از نوع پژوهش های کاربردی است. هدف اساسی این نوع پژوهش ها توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. تحقیق کاربردی در جستجوی دستیابی به یک هدف عملی است و تاکید آن به رفاه وبه کارگیری نیروهای استاندارد به لحاظ روانی در پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و مطلوب بودن فعالیت آنها است . نتایج حاکی از آن است که فرض ما در مورد هوش هیجانی و تحصیلات مورد پذیرش قرارمی گیرد و با اطمینان 95% می توان ادعا کرد که این عامل موثر در هوش هیجانی می باشد.F بدست آمده برای تعهد سازمانی و میزان تحصیلات (05/0 >248/0=sig) می باشد که این مقدار یعنی عدم وجود رابطه معنی داری بنابراین تحصیلات با میزان هوش هیجانی رابطه معنی داری دارد و اما با تعهد سازمانی رابطه معنی داری برقرار نمی باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
9 تا 22
لینک کوتاه:
magiran.com/p1672576 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!