اثر طلا بر فیزیولوژی باروری مردان: مروری بر مطالعات

چکیده:
سابقه و هدف
طلا یکی از ترکیبات بیوشیمیایی موجود در بدن انسان می باشد و تاثیر آن بر فعالیت بعضی از اندام ها مورد مطالعه قرار گرفته است. با توجه به اینکه دین اسلام، استفاده از طلا را برای مردان ممنوع کرده، در این پژوهش، اثر طلا بر سیستم باروری مردان مرور شده است.
مواد و روش ها
در ابتدا با استفاده از کلیدواژه های مرتبط با باروری مردان و طلا، جستجو در منابع انگلیسی و فارسی در پایگاه های اطلاعاتی معتبر علمی صورت گرفت که به نتایج منتشرشده از سال 2001 تا 2015 محدود شد. سپس، از بین مطالب جستجو شده، مقالاتی که با هدف مطالعه حاضر مطابقت موضوعی داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند. درنهایت، جستجوی دستی کتاب های مرجع انجام شد. همچنین، از برخی سایت های معتبر استفاده گردید.
یافته ها
از 77 مقاله به دست آمده، 14 مطالعه که تاثیر طلا بر دستگاه تناسلی مردان را مورد بررسی قرار داده بودند، مورد استفاده قرار گرفت. اکثر یافته ها حاکی از آن بود که مقدار طلای موجود در مایع سمینال و اسپرم می تواند بر سیستم باروری مردان تاثیر بگذارد.
استنتاج: این مطالعه نشان داد که مقدار طلای موجود در اندام تناسلی مرد بر باروری وی تاثیر دارد. با توجه به اندک بودن مطالعات علمی، نمی توان تاثیر مثبت یا منفی طلا بر باروری مردان را به وضوح نتیجه گیری کرد و قضاوت قطعی در این مورد نیازمند تحقیقات گسترده تر است.
زبان:
فارسی
صفحات:
433 تا 445
لینک کوتاه:
magiran.com/p1677707 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!