بررسی مقایسه ای جراحی شکستگی سوپراکوندیل هومروس اطفال با پین های متقاطع از سمت لترال و پین های متقاطع انتهایی از مدیال و لترال

پیام:
چکیده:
پیش
زمینه
شکستگی سوپراکوندیل هومروس شایع ترین شکستگی آرنج در اطفال می باشد و حدود 16% شکستگی های اطفال را به خود اختصاص می دهد. حفظ پایداری قطعات جا انداخته شده در دو سمت لترال و مدیال از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف از این مطالعه مقایسه دو روش پین گذاری «متقاطع لترال» (لترال از بالا و از پایین شکستگی) و «متقاطع لترال مدیال» بود.
مواد و روش ها
در یک مطالعه مقطعی، 140 کودک (63 پسر، 77 دختر) با شکستگی سوپراکوندیل هومروس در یک مرکز درمانی تبریز بررسی شدند. کودکان در دو گروه 70 نفره همسان از نظر سن، جنس و تیپ شکستگی، با دو روش پین گذاری «متقاطع «لترال» و «لترال مدیال» درمان شدند. عوارض و نتایج درمان در دو روش مقایسه گردید.
یافته ها
. آسیب عصب اولنار در روش متقاطع مدیال و لترال 4.3% بود و در روش متقاطع لترال در هیچ موردی وجود نداشت. نیاز به جراحی مجدد و از دست رفتن پایداری به ترتیب 2.9% و 1.4% بود و بین دو روش تفاوت آماری معنی دار وجود نداشت. عفونت محل تعبیه پین ها در دو گروه 4.3% و 12.9% بود و بین دو گروه تفاوت معنی دار مشاهده نگردید. در روش پین گذاری متقاطع لترال، کوبیتوس واروس در 9/2% و در روش مدیال در یک مورد مشاهده شد.
نتیجه گیری
هر دو روش پین گذاری متقاطع لترال و لترال همراه مدیال، در ایجاد پایداری و حفظ جااندازی مناسب می باشند ولی احتمال آسیب عصب اولنار در روش متقاطع لترال از بین می رود و از این نظر اطمینان بیشتری وجود دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
177 تا 182
لینک کوتاه:
magiran.com/p1682942 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!