بلوغ فولیکولی نهایی توسط تجویز آگونیست GnRH و hCGدر مقابل hCG در پاسخ تخمدانی طبیعی در سیکل های ART : یک کارآزمایی بالینی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

آگونیست GnRH (GnRH-a) به طور فزاینده ای برای تحریک تخمک گذاری برای پیشگیری از OHSS استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که GnRH-a ممکن است به عنوان یک محرک بهتر مورد استفاده قرار گیرد زیرا باعث آزادسازی FSH و LH از چرخه طبیعی فیزیولوژیک می شود.

هدف

هدف از انجام مطالعه بررسی اثر dual-triggering در نتایج ART بود.

مواد و روش ها

192 زن با پاسخ تخمدانی طبیعی زیر 42 سال و شاخص توده بدنی بین kg/m2 30 و 18 وارد این کارآزمایی بالینی تصادفی یک سوکور شدند. تمامی شرکت کنندگان پروتکل آنتاگونیست دریافت کردند. برای تحریک نهایی، زنان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه I با hCG 6500 IU تنها و گروه II با 6500 IU hCG و mg 2/0 تریپتورلین تحریک شدند. لانه گزینی، بارداری شیمیایی، کلینیکی، و در حال پیشرفت و میزان سقط اندازه گیری شد.

نتایج

میانگین تخمک های بازیابی شده و جنین های به دست آمده به طور معناداری در گروه dual-triggering بیشتر بود در حالیکه میزان لانه گزینی و حاملگی در هر دو گروه مشابه بود.

نتیجه گیری

نتایج مطالعه حاضر نتوانست اثر مطلوب بلوغ تخمک dual-trigger را با پروتکل GnRH-a و دوز استاندارد hCG به عنوان یک استراتژی موثر برای بهینه سازی نتایج بارداری در زنان با پاسخ تخمدانی طبیعی در چرخه آنتاگونیست GnRH را نشان دهد. پیشنهاد می شود مطالعات بیشتری در این زمینه قبل از تبدیل شدن به یک پروتکل جهانی در IVF و تحریک کنترل شده بیش از حد تخمدان انجام گیرد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
429 تا 434
لینک کوتاه:
magiran.com/p1725393 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!