بررسی تاثیر به تاخیرانداختن تحریک نهایی بلوغ اووسیت بر میزان اووسیت های متافاز 2: یک کارآزمایی بالینی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

بهترین زمان برای تحریک نهایی بلوغ اووسیت ها در سیکل های روش های کمک باروری ناشناخته است. زمان مناسب معمولا با استفاده از سایز فولیکول ها و سطح خونی پروژسترون تخمین زده می شود.

هدف

هدف از این مطالعه ارزیابی اثر به تاخیر انداختن تحریک نهایی بلوغ اووسیت ها به مدت 24 ساعت بر روی تعداد اووسیت های بالغ و سایر خصوصیات لقاح آزمایشگاهی در سیکل های آنتاگونیست با سطح خونی پروژسترون کمتر از 1 نانوگرم در میلی لیتر می باشد.

موارد و روش ها

در همه بیماران در سیکل روش های کمک باروری، تحریک تخمدانی با روش آنتاگونیست انجام شد. هنگامی که در سونوگرافی واژینال حداقل سه فولیکول غالب با قطر 17 میلیمتر و بیشتر دیده شد، سطح خونی پروژسترون اندازه گیری شد. بیمارانی که سطح خونی کمتر از 1 نانو گرم در دسی لیتر داشتند وارد مطالعه شدند. بیماران به صورت تصادفی در دو گروه قرار گرفتند. در گروه اول تحریک بلوغ نهایی اووسیت ها با HCG در همان روز و در گروه دوم با تاخیر 24 ساعته انجام گردید. 36 ساعت بعد از تحریک بلوغ نهایی، پونکسیون اووسیت ها با هدایت سونوگرافی واژینال انجام شد.

نتایج

تعداد اووسیت های بدست آمده، تعداد اووسیت های بالغ (MII)، تعداد اووسیت های لقاح یافته (2PN)، تعداد جنین های تشکیل شده، تعداد جنین های انتقال داده شده و کیفیت جنین ها در دو گروه تفاوت آماری واضح نداشتند. همچنین میزان لقاح و میزان لانه گزینی، بارداری شیمیایی و کلینیکی در دو گروه تفاوتی نداشتند.

نتیجه گیری

به تاخیر انداختن تحریک نهایی بلوغ اووسیت ها به مدت 24 ساعت بر روی تعداد اووسیت های بالغ و سایر خصوصیات لقاح آزمایشگاهی در سیکل های آنتاگونیست با سطح خونی پروژسترون کمتر از 1 نانوگرم در میلی لیتر اثر مفید یا مضر ندارد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
441 تا 446
لینک کوتاه:
magiran.com/p1725395 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!