تاثیر تمرینات تعادلی بر حس عمقی مفاصل اندام تحتانی

نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه و اهداف با توجه به اهمیت حس عمقی در پیشگیری از آسیب های مفصلی و همچنین نیاز به بهبودی و افزایش دقت آن پس از ایجاد آسیب های مفصلی در جهت جلوگیری از بروز بیماری های متعاقب این آسیب ها در مفاصل اندام تحتانی، هدف از تحقیق حاضر، مروری بر تاثیر روش های مختلف تمرین درمانی در کاهش خطای شاخص های حس عمقی می باشد.
مواد و روش ها جستجوی مطالعات انجام شده در فاصله زمانی 1990 تا 2015 در منابع اطلاعاتیGoogle Scholar، Science Direct، Cochrane، SID، PubMed، Pedro انجام شد.
کلیدواژه های Balance Training، Postural Control، Single Leg Stance، Tilt Board، Stability، Instability اندام تحتانی و تمرینات تعادلی در ترکیب با کلیدواژه های حس عمقی Proprioception، Sense of Position، Sense of Force، Kinesthesia مورد بررسی قرار گرفت. مطالعات غیرمرتبط و مطالعاتی که شاخص هایی غیر از حس عمقی را بررسی کرده بود، حذف شد.
نتیجه گیری در کل 9 مقاله که دارای معیارهای ورود بود، بررسی شد. بنابر جستجوی انجام شده به نظر می رسد تمرینات تعادلی ممکن است بتواند باعث افطایش دقت حس عمقی (حداقل در افراد غیرورزشکار) شود، اما اولا مطالعات از نظر تعداد کافی نبود و ثانیا مطالعات باید در گروه های جداگانه (افراد ورزشکار، غیرورزشکار و دچار آسیب مفصلی) بررسی شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
266 تا 273
لینک کوتاه:
magiran.com/p1780662 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!