بررسی فراوانی ویروس آنفلوانزا A/H1N1 در استان گیلان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
: آنفلوانزاA/H1 N1 یک بیماری حاد تنفسی است که هرچند سال یک بار به علت جهش ویروسی، ساختار جدیدی به خود می گیرد و بیماری آن شدیدتر از دیگر تایپ های پیشین افراد را گرفتار می کند. می گیرد و همین امر باعث می شود که ویروسی با ساختار آنتی ژنی سطحی متفاوتی نسبت به تایپ های پیشین ایجاد گردد. هدف از این مطالعه بررسی فراوانی ویروس آنفلوانزایA/H1 N1 نمونه های ارسالی از بیماران با علائم آنفلوانزا است که به مراکز آموزشی و درمانی شهرستان های استان گیلان مراجعه کرده اند.
در این مطالعه توصیفی- مقطعی، نمونه های ارسالی ترشحات دستگاه تنفسی فوقانی بیماران با علائم آنفلوانزا از شهرستان های استان گیلان در سال 1 3 9 4 ، در مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان به روشReal Time – PCR بررسی شده اند. داده ها توسط متد (2 χ) chi-square یا Fishers Exact Test تجزیه و تحلیل شده اند.
از کل 1 0 8 بیمار مراجعه کننده با علائم آنفلوانزا، 5 8 نفر (5 3 /7 درصد) زن بودند. این بیماران در گروه سنی 7 8 -1 سال قرار داشتند. نتایج به دست آمده نشان داد که از کل نمونه های ارسالی به این مرکز تنها 4 نفر (3 /7 درصد؛ 1 زن و 3 مرد) به آنفلوانزای A/H1 N1 مبتلا بودند که از این میان، 1 مرد که با علائم پنومونی بستری شده بود، جان خود را از دست داد.
زبان:
فارسی
صفحات:
83 تا 89
لینک کوتاه:
magiran.com/p1791500 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!