شناسایی عوامل موثر بر رشد کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک(SME) زنان روستایی در شهرستان اسلام آباد غرب با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
کارآفرینی فرآیندی است که نقش حیاتی در تداوم، رشد و توسعه ملی ایفا می کند. اهمیت آن تا جایی است که اقتصاد دانان، کارآفرینان را موتور رشد و توسعه اقتصادی جامعه می دانند. ارتقای فعالیت های کارآفرینانه زنان، محرکی موثر برای رشد و توسعه اقتصاد و بهبود کیفیت زندگی آن ها محسوب می شود. هدف اصلی این تحقیق، شناسایی عوامل موثر بر رشد کارآفرینی در کسب وکارهای کوچک(SME) زنان روستایی شهرستان اسلام آباد غرب با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا بود. این تحقیق به صورت کیفی و با مشارکت 48 نفر از زنان کارآفرین روستایی انجام شده است. اطلاعات از طریق مصاحبه های صورت گرفته با زنان کارآفرین جمع آوری و برای تحلیل داده ها نیز از روش تحلیل محتوا استفاده شد. نتایج تحلیل محتوای نظرات زنان روستایی عوامل موثر بر رشد کارآفرینی در کسب وکارهای کوچک را هفت دسته عوامل کلی فردی، محیطی، فرهنگی- اجتماعی، انگیزشی، آموزشی- ترویجی، سیاست گذاری و مدیریتی نشان داد. لذا با عنایت به نتایج تحلیل صورت گرفته و به منظور افزایش کمی شمار کارآفرینان روستایی، ارتقای کیفی مقوله کارآفرینی در کسب وکارهای کوچک و گسترش فرهنگ کارآفرینی و خوداشتغالی در جامعه روستایی به ویژه در بین زنان روستایی که بازوان توانای فعالیت های روستایی محسوب می شوند، به کارگیری سیاست های تشویقی و حمایتی از سوی دولت پیشنهاد می گردد. لذا توجه نمودن به متغیرهای هر کدام از این مولفه ها و تقویت آن ها می تواند سبب ایجاد انگیزه در زنان روستایی و توسعه این نوع کسب و کار در روستا گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
299 تا 315
لینک کوتاه:
magiran.com/p1807808 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!