ارزیابی و اولویت بندی موانع پیاده سازی زنجیره تامین سبز با استفاده از فرآیند رتبه بندی تفسیری (مورد مطالعه: شرکت تولید برق جنوب)

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
جهانی سازی، افزایش مقررات سازمان های دولتی و غیر دولتی و فشار و درخواست مشتریان در خصوص رعایت مسائل زیست محیطی باعث شده است سازمان ها به بررسی اقدامات لازم جهت به کارگیری مدیریت زنجیره تامین سبز، به منظور بهبود عملکرد زیست محیطی و اقتصادی بپردازند. در این پژوهش به بررسی و شناسایی موانع پیاده سازی زنجیره تامین سبز در شرکت تولید برق جنوب پرداخته شده است. از طریق مرور ادبیات موضوعی، موانع شناسایی شده و با استفاده از نسبت روایی محتوایی در نهایت 16 مانع اثرگذار بر پیاده سازی زنجیره تامین سبز شرکت تولید برق جنوب مشخص گردید. سپس از طریق فرآیند رتبه بندی تفسیری اولویت بندی موانع انجام گرفت. بر اساس این تکنیک که موانع را بر اساس متغیرهای عملکردی زنجیره تامین سبز رتبه بندی می کند، عدم تبیین اهداف زیست محیطی خاص حائز بالاترین رتبه شد که نشان دهنده اهمیت تبیین اهداف زیست محیطی برای شرکت است به گونه که این اهداف باید جز ماموریت و رسالت شرکت باشند. سرمایه گذاری بالا و بازگشت سرمایه کم و قوی نبودن مقررات دولتی به پذیرش سیاست های دوستدار محیط زیست از دیگر موانعی بودند جایگاه بالایی به خود اختصاص دادند.
زبان:
فارسی
صفحات:
63 تا 88
لینک کوتاه:
magiran.com/p1874311 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!