بررسی تبلیغات سیمای جمهوری اسلامی ایران در جهت حمایت از تولید داخلی (میزان تبلیغ کالاهای داخلی)

نویسنده:
پیام:
چکیده:
رسانه ملی از طریق تبلیغات و فرهنگ سازی رسانه ای میتواند تولید ملی، حمایت از کارآفرینان و بنگاه های تولیدی را به عنوان یک طرح ملی و مطالبه عمومی در جامعه به تصویر بکشد و اهمیت و ضرورت آن را با اثرگذاری غیر قابل انکار آثار نمایشی و تبلیغاتی تبیین نماید. با توجه به اهمیت تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید فضای رقابتی را در جهت افزایش اشتغال و رونق اقتصادی را گسترش داد، یکی از راه های رونق تولید، تبلیغات در رسانه ها به ویژه تلویزیون است. در این میان تلویزیون باید متناسب با قدرت رسانه، با تبلیغ و معرفی کالای ایرانی به عنوان یک برند مطلوب و با کیفیت، مخاطب خود را نسبت به خرید آن اقناع کند؛ ماهیت رسانه ملی فرهنگ سازی است و بحث حصول درآمد حاصل از پخش آگهی های بازرگانی در حاشیه آن قرار گرفته است.
هدف اصلی این مقاله بررسی میزان تبلیغات کالاهای داخلی در سیمای جمهوری اسلامی ایران است. این مقاله حاصل یک پژوهش علمی است که با روش تحلیل محتوا و با استفاده از تکنیک مشاهده انجام شده است. نمونه ها از میان 409 آگهی بازرگانی شبانه شبک ه های یک، دو، سه، آیفیلم، پویا و نسیم، در اسفند 1395 به مدت 15 روز به صورت تصادفی انتخاب شدند.  نتیجه این که تبلیغات شبکه های تلویزیونی با اختصاص بیشترین تبلیغ به محصولات داخلی و اما از نوع مصرفی از جمله مواد خوراکی، مواد شوینده و بهداشتی و لوازم خانگی در جهت فرهنگ مصر فگرایی پیش می رود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
53
لینک کوتاه:
magiran.com/p1909645 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!