ارزیابی اثر ادجوانت آلوم و نالوکسان در واکسن HPV بر فرآیند ویرایش ایمنی در ریز محیط توموری در موش

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف
پاپیلوما ویروس، عامل بیش از نیمی از سرطان های حاصل از پاپیلوما از جمله سرطان دهانه ی رحم می باشد. اگرچه واکسن جهت پیشگیری از سرطان های حاصل از پاپیلوما ضروری است، اما هنوز عفونت این ویروس جزو مشکلات بهداشت جهانی محسوب می گردد. ادجوانت ها در کنار واکسن HPV16-E7d می تواند در ارتقای سیستم ایمنی مفید باشد. هدف از انجام این مطالعه بررسی تاثیر ماده ی نالوکسان و آلوم به عنوان ادجوانت در کنار واکسن HPV16-E7d در ریز محیط توموری در موش های C57BL/6 بود.
روش بررسی
مطالعه توصیفی-مقطعی کنونی در بازه زمانی فروردین تا شهریور 1395 در انستیتو پاستور تهران بر روی 80 موش ماده C57BL/6 انجام گرفت. موش های توموری شده، با واکسن HPV16-E7d به همراه ادجوانت نالوکسان و آلوم و گروه های کنترل واکسینه شدند. سنجش تومور انجام گرفت. هموژنات تومور تهیه شد و سپس سایتوکین های IL-17, IL-4, IFN-γ, TGF-β با روش ELISA Capture مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها
این پژوهش نشان می دهد که در موش های مورد آزمایش با ادجوانت نالوکسان و هیدروکسید آلومینیوم (آلوم) به همراه واکسن HPV16-E7d در موش های C57BL/6 به طور معناداری باعث کاهش نسبی رشد تومور (0.0001≤P) شده و پاسخ ایمنی سلولی در ریز محیط توموری را نسبت به گروه های کنترل تقویت می نماید.
نتیجه گیری
پ‍‍ژوهش کنونی بیانگر ایمنی زایی بیشتر واکسن ضد پاپیلومای ویروس HPV16-E7d فرموله شده با ماده ی نالوکسان و آلوم به عنوان ادجوانت، در مقایسه با گروه کنترل فسفات بافر سالین، در واکسن پاپیلومای ویروس در ریز محیط توموری در موش های ماده C57BL/6 می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
731 تا 735
لینک کوتاه:
magiran.com/p1940234 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!