تاثیرات جنگ نرم بر جامعه اسلامی از منظر آموزه های دفاعی قرآن کریم

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
بر هیچ کس پوشیده نیست که ما در عصر حاضر و شرایط حساس کنونی با یک تهاجم و جنگ حقیقی و سازمان یافته از طرف دشمنان مواجه هستیم که از راه های بسیار مختلف و بسیار هنرمندانه به اجرا گذاشته شده است و هدف آن استحاله فرهنگی، بی ثبات سازی، براندازی و مهار و انزوای بین المللی انقلاب اسلامی است. استکبار جهانی با بکارگیری قدرت نرم خود جنگ و چالش بزرگی را در ابعاد مختلف و در محیط های متفاوت داخلی، منطقه ای وجهانی آغاز نموده است.تحقیق حاضر با هدف پاسخگویی به این سوال اساسی صورت گرفته است که تاثیرات جنگ نرم بر جامعه اسلامی از منظر قرآن کریم چیست و راهبردهای مبارزه با آنها کدامند؟ این تحقیق برمبنای دستاورد از نوع کاربردی، برمبنای روش تحقیق، از نوع پیمایشی، توصیفی و تحلیلی و برمبنای نوع داده های مورد استفاده از نوع آمیخته است. پس از بررسی دیدگاه های نظری راجع به جنگ نرم از منظر قرآن، ابعاد و مولفه های آن شناسایی شده و به منظور تعیین تاثیر مولفه ها، نسبت به تنظیم پرسش نامه بین جامعه آماری اقدام
گردید. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان ورودی سال تحصیلی 94-93 دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه ادیان و مذاهب به تعداد 100 نفر است که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 25 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردیدند. روش جمع آوری اطلاعات و داده ها به روش کتابخانه ای و میدانی بوده و با استفاده از ابزارهای پرسش نامه و فیش برداری و همچنین نت برداری کتابخانه ای، داده های لازم جمع آوری شدند. داده های تحقیق با استفاده از شیوه های آماری توصیفی و تحلیل های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.
زبان:
فارسی
صفحات:
117 تا 137
لینک کوتاه:
magiran.com/p1946956 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!