الزامات پدافند غیر عامل در بومی سازی اتوماسیون (خودکارسازی)صنعتی در صنعت نفت

پیام:
چکیده:
تحقیق حاضر با هدف تعیین الزامات پدافند غیر عامل بوم یسازی اتوماسیون (خودکارسازی)صنعتی در صنعت نفت است. این تحقیق با این فرضیه که الزامات بومی سازی اتوماسیون صنعتی در صنعت نفت به دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شود بدنبال پاسخ به این سوال است که الزامات بومی سازی اتوماسیون صنعتی در صنعت نفت چیست؟ این تحقیق از نوع کاربردی و روش تحقیق توصیفی- تحلیلی، ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق پرسش نامه محقق ساخته، مشاهده و اسناد کتابخانه ای است. جامعه آماری این تحقیق شامل 35 نفر از متخصصین، مدیران و کارشناسان آگاه به مسائل پدافند غیرعامل در صنعت نفت است که از بین اشخاص دارای دانش نامه دانشگاهی، متخصصین حوزه پدافند غیرعامل، متخصصین عضو انجمن صنفی اتوماسیون صنعتی و کنترل ابزاردقیق و مدیران و کارشناسان ارشد صنعت نفت است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که مهم ترین شاخص های الزامات بومی سازی اتوماسیون (خودکارسازی) صنعتی در صنعت نفت در برابر حملات سایبری و اثرات تحریم در دو بخش: « الزامات نرم افزاری بومی سازی اتوماسیون صنعتی با مولفه هایی از قبیل منابع انسان افزار، دانش افزار و نقشه راه « و « الزامات سخت افزاری بومی سازی اتوماسیون صنعتی با مولفه هایی از قبیل شبکه آزمایشگاهی، مراکز کالیبراسیون، شرکت های دانش بنیان توسعه دهنده، پیمانکار عمومی و شبکه صدور گواهی نامه کیفیت” ، به ترتیب بر پایه بزرگترین میانگین رتبه ای به شرح زیر هستند:.
1. اهمیت تامین، ارتقاء و حفظ نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای طراحی و استمرار فعالیت در زمینه اتوماسیون صنعتی.
2. استفاده از فناوری های نوین جهت اعمال حفاظت های لازم برای امنیت تجهیزات اتوماسیون صنعتی در مقابل حملات الکترونیکی/ مغناطیسی/ سایبری.
زبان:
فارسی
صفحات:
29 تا 51
لینک کوتاه:
magiran.com/p2008461 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!