میزان رضایتمندی ارباب رجوع از عملکرد پزشکان 10 مرکز استان برتر سازمان پزشکی قانونی کشور

پیام:
چکیده:
اهداف
در نظام اداری و اجرایی کشور رضایت مردم از خدمات ارایه شده توسط دستگاه های دولتی به عنوان یکی از شاخص های اصلی سنجش کارآمدی در رشد و توسعه نظام تلقی می شود. جلب رضایت مردم در ارتباط با دریافت خدمات از سازمان موجبات افزایش اعتماد عمومی که بزرگ ترین سرمایه و تکیه گاه برای نظام اداری است را فراهم می سازد. در سال های اخیر به دلیل گسترش خدمات پزشکی قانونی نیاز و توقع ارباب رجوع نیز افزایش یافته است. لذا پژوهش حاضر با هدف سنجش میزان رضایتمندی ارباب رجوع از عملکرد پزشکان 10 مرکز استان برتر سازمان پزشکی قانونی کشور انجام شد.
ابزار و روش ها: این تحقیق توصیفی به روش پیمایشی در سال 95-1394 در بین ارباب رجوعانی که به 10 مرکز استان برتر سازمان پزشکی قانونی شامل استان های اصفهان، فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمانشاه، کرمان، گیلان، آذربایجان شرقی، تهران و مازندران مراجعه کرده بودند، انجام شد. این افراد با روش نمونه گیری تصادفی ساده وارد مطالعه شدند و پرسش نامه محقق ساخته را تکمیل نمودند که در نهایت تعداد 1785 پرسش نامه تکمیل و ارسال شد. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار SPSS 22 و با استفاده از آزمون آماری T تک نمونه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: میانگین نمره میزان رضایت ارباب رجوعان از عملکرد پزشکان 0/62±4/25، نحوه اطلاع رسانی 0/72±4/19، تخصص و مهارت 0/70±4/17، تعهد 0/67±4/13، ادب و احترام 0/73±4/27 و فضا و تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی سازمان 0/74±4/24 به دست آمد.
نتیجه گیری: از دیدگاه ارباب رجوعان عملکرد پزشکان 10 مرکز استان برتر سازمان پزشکی قانونی کشور در حد مطلوب است.
زبان:
فارسی
صفحات:
139 تا 144
لینک کوتاه:
magiran.com/p2057268 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!