طراحی و پیاده سازی کنترلر نروفازی تطبیقی برای بازی های تحرکی
بازی های ویدئویی از جمله پرطرفدارترین فعالیت هایی است که جوانان در اوقات فراغت خود به آن می پردازند. در اثر کم تحرکی ناشی از عدم فعالیت در بازی های ویدئویی، مشکلات جسمانی بسیاری در بین طرفداران این بازی ها به وجود آمده است. یک راهکار عملی برای مقابله با مشکل مذکور، ارایه یک کنترلر بازی برای افزایش فعالیت فیزیکی می باشد. در پژوهش حاضر، کنترلر نروفازی تطبیقی برای بازی های تحرکی معرفی شد.
کنترلر معرفی شده در این مطالعه از چهار پد و یک میکروکنترلر، به عنوان مسوول ارسال دستورات به کامپیوتر اصلی، تشکیل می شد. سیگنال دریافتی از کنترلر، به یک سیستم فازی تنظیم شده فرستاده می شد. خروجی محاسبه شده از سیستم فازی، یکی از دسته های از پیش تعریف شده Ignore، Press و یا Hold بود. دستور ارسال شده به کامپیوتر اصلی، در حقیقت خروجی سیستم فازی محسوب می گردید.
دلیل عدم استفاده از سیستم فازی تام این بود که کاربران این کنترلر در سن و خصوصیات فیزیکی متفاوتی هستند و در نتیجه، یک سیستم فازی از پیش تنظیم شده، تجربه بازی مناسبی را برای کاربر فراهم نمی سازد.
بر اساس دلایل ذکر شده، می توان ادعا کرد که شاخص های سیستم باید به گونه ای تنظیم شوند که به بهترین نحو نیاز های کاربر را رفع کنند. بنابراین، قبل از استفاده از کنترلر، از کاربر باید درخواست شود که پد ها را جهت جمع آوری داده های مورد نیاز برای آموزش سیستم نروفازی تطبیقی بفشارد و یا نگهدارد. برای اطمینان از صحت عملکرد کنترلر، استفاده از برخی از داده های جمع آوری شده از کاربر برای تست نهایی سیستم حایز اهمیت است.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.