مکان یابی بهینه کلیدهای قدرت روی فیدر عملی شهرستان ملایر برای بهبود قابلیت اطمینان سیستم با استفاده از الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات ترکیبی با ضرایب سینوس کسینوس (H-PSO-SCAC)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

از کلیدهای قدرت ازجمله تجهیزاتی اند که به بهبود وضعیت سیستم توزیع و کاهش هزینه های قطعی در زمان خطا کمک می کنند. یافتن مکان و تعداد بهینه این کلیدها در سیستم توزیع می تواند با توابع هدف مختلفی به صورت یک مسئله بهینه سازی غیرخطی برای بهبود قابلیت اطمینان، کاهش انرژی توزیع نشده و دیگر هزینه های سیستم مدل شود. در این مقاله، الگوریتم ازدحام ذرات با ضرایب سینوسی و کسینوسی (H-PSO-SCAC)[i] برای حل مسئله مکان یابی کلیدهای قدرت با اهداف کاهش هزینه نصب کلیدها و خاموشی به صورت هم زمان در قالب نرم افزاری برای استفاده بهره برداران شرکت توزیع شهرستان ملایر و سایر بخش ها ارایه شده است. نتایج شبیه سازی با استفاده از الگوریتم مربوطه روی فیدر توزیع 108 شینه شهرستان ملایر و همچنین، شبکه نمونه 118 شینه تست شده و با نتایج سایر روش ها مقایسه شده اند. نتایج نشان می دهند الگوریتم (H-PSO-SCAC) ازنظر کیفیت جواب به دست آمده و بازدهی محاسباتی، عملکرد بهتری نسبت به دیگر الگوریتم ها دارد. همچنین، پیاده سازی آن در قالب یک نرم افزار کاربرپسند، استفاده از آن را برای بهره برداران و کاربران ساده کرده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
73 تا 86
لینک کوتاه:
magiran.com/p2131391 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!