ارائه طرح راهبردی مدیریت دانش در بستر فناوری اطلاعات در وزارت صنعت، معدن و تجارت (مطالعه موردی: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

راهبردهای مدیریت دانش راه های رسیدن به اهداف مدیریت دانش را تعیین می کند. هدف این مقاله ارایه راهبردهای مناسب جهت پیاده سازی مدیریت دانش در بستر فنآوری اطلاعات در وزارت صنعت، معدن و تجارت «مطالعه موردی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد» است. نوع تحقیق کاربردی - توسعه‎ای بوده از روش آمیخته اکتشافی سه سطحی استفاده شد. تعداد جامعه آماری خاص این تحقیق 8 نفر و تعداد جامعه آماری عام 80 نفر از روش PLS تعیین گردیدند. روش تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی استفاده از نرم افزار های Excel,SPSS25 و در بخش آمار استنباطی با توجه به حجم کم داده و وجود سازه های درجه دوم (مکنون) از SMART-PLS استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از بین 85 پرسشنامه توزیع شده 80 پرسشنامه بازگردانده شده به کمک نرم افزار SMART PLS مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان داد که شاخص GOF این مدل، 0.76 است که نشان دهنده برازش قوی مدل تحقیق داشته و روایی و پایایی و مناسب بودن مدل را اثبات کرد. در این تحقیق مشخص شد بین مولفه های ساختاری، رفتاری، توانمندساز و بستر ساز طرح راهبردی مدیریت دانش در بستر فناوری اطلاعات در سازمان یادشده و بعد عملی و بین مولفه های جهت ساز و زمینه ساز طرح راهبردی مدیریت دانش و بعد نظری رابطه معنی داری وجود دارد. در این پژوهش پس از تحلیل وضع موجود و مطلوب شکاف بین آنها را تعیین و برای پر کردن شکاف ها توصیه های راهبردی ارایه شد.

زبان:
فارسی
صفحات:
273 تا 306
لینک کوتاه:
magiran.com/p2134633 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!