تأثیر شهرت و کیفیت وب‌سایت‌ها بر احساس، ریسک درک شده و قصد خرید مشتریان از فروشگاه‌های‌ آنلاین (مطالعه موردی: وب‌سایت دیجی‌کالا)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

تجارت الکترونیک یکی از موضوعات مهم امروز در دنیای کسب وکار می باشد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر شهرت وب سایت و کیفیت وب سایت بر قصد خرید مشتریان آنلاین با میانجی گری احساس مشتری و ریسک درک شده مشتریان است. مطالعه از حیث هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از منظر شیوه جمع آوری اطلاعات از نوع تحقیقات توصیفی - پیمایشی می باشد. جامعه آماری این مطالعه شامل مشتریان وب سایت دیجی کالا (در شهر تهران) است که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 384 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسش نامه محقق ساخته است که ترکبیی از پرسش نامه (رزنبوم، 2005)، (شارون و یانگ، 2013) و سایر محققین می باشد. به منظور تحلیل داده ها از نرم افزار اس پی اس و اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد: شهرت وب سایت و کیفیت وب سایت از طریق میانجی گری احساس مشتری و ریسک درک شده مشتری بر قصد خرید آنلاین مشتریان تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین احساس مشتری و ریسک درک شده مشتری بر قصد خرید آنلاین مشتری تاثیر مثبت و معنی داری دارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
33 تا 52
لینک کوتاه:
magiran.com/p2162904 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!