نقش مهندسی بافت عصبی درترمیم ضایعات عصبی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

مهندسی بافت علم طراحی بافت برای بهبود و ترمیم ضایعات بافتی است. اعصاب محیطی به طور معمول در معرض آسیب فیزیکی هستند. آسیب های اعصاب محیطی می تواند در اثر حوادث ساختمانی و حمل و نقل، بلایای طبیعی، آسیب های ناشی از جنگ و عوارض ناشی از عمل جراحی ایجاد شوند. ترمیم خود به خودی عصب محیطی با بهبود عملکردی ضعیف معمولا ناقص است. از این رو، محققان مهندسی بافت عصبی داربست هایی را ابداع کرده اند که با توجه به نوع کنفورماسیون و مواد تشکیل دهنده شان می توانند به ترمیم بافت عصبی کمک کنند. اگر شکافت عصبی به اندازه کوچک تر از یک سانتی متر طول در سیستم عصبی محیطی ایجاد شود، می توان دو انتهای شکاف را با عمل جراحی به یکدیگر پیوند زد، برای شکاف های بزرگتر اتوگرافت عصبی استاندارد طلایی می باشد. استفاده از اتوگرافت به دلیل کمبود عصب دهنده و ضرورت انجام چندین عمل دارای محدودیت هایی می باشد. سیستم عصبی مرکزی چالش برانگیزتر است؛ چون پس از آسیب، محیط مهارکننده ترمیم عصبی به وجود می آید. بنابراین طراحی داربست های مختلف برای تسهیل ترمیم و بازسازی بافت عصبی می تواند یک روش امیدوارکننده برای رفع این مشکلات باشد.

نتیجه گیری

مهندسی بافت سیستم عصبی با استفاده از داربست های عصبی یکی از رویکردهای درمانی به منظور جایگزینی بافت عصبی آسیب دیده است. بدین منظور این مقاله به بررسی ویژگی های داربست های ایده آل و مواد زیستی مورد استفاده در ساخت داربست ها، همچنین سلول ها و فاکتورهای رشد مناسب به منظور درمان ضایعات عصبی می پردازد.

زبان:
فارسی
صفحات:
80 تا 96
لینک کوتاه:
magiran.com/p2167318 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!