یک روش تمرینی جدید برای مردان میانسال تمرین نکرده: مقایسه اثربخشی تمرین مقاومتی با کاف محدودیت جریان خون در مقابل تمرین مقاومتی سنتی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

به منظور بهبود سازگاریهای تمرینی کالج آمریکایی طب ورزشی استفاده از بارهای تمرین مقاومتی با شدت متوسط تا بالا را توصیه کرده است. با این حال، اغلب استفاده از بارهای تمرینی با شدت متوسط تا بالا در جمعیتهای میان سال و بیمار امکانپذیر نیست. تمرین با محدودیت جریان خون (BFR) یک روش ساده و کاربردی برای پیشگیری از پیامدهای منفی ناشی سالمندی برای افراد میانسال و سالمند است. بنابراین، این مقاله به منظور طراحی و پیادهسازی یک برنامه تمرینی برای بهبود عوامل هورمونی آنابولیک و قدرت عضلانی توسط تمرین مقاومتی با BFR در مردان میانسال انجام شده است. در یک طرح تحقیق نیمه تجربی، 20 (سن 11/2±55/48 سال)مرد میانسال تمرین نکرده انتخاب شدند. آزمودنیها به صورت تصادفی در دو گروه قرار گرفتند: تمرین با BFR و تمرین مقاومتی سنتی. چهار هفته تمرین BFR شامل اجرای حرکات باز کردن زانو و پرس پا در 20 درصد بود و گروه تمرین مقاومتی سنتی همان حرکات را با شدت 80 درصد یک تکرار بیشینه انجام دادند. نمونه های خونی به منظور اندازه گیری هورمون رشد و عامل رشد شبه انسولینی-1 اخذ شدند. سطوح GH و I-IGF به طور معنی داری در هر دو گروه افزایش یافت. با این حال، افزایش غلظت GH در گروه تمرین با BFR به طور معنی داری بیشتر از گروه تمرین سنتی بود. همچنین، غلظت I-IGF بین دو گروه تفاوت معنی داری نداشت. به نظر میرسد که اجرای تمرین مقاومتی با BFR طی دوران میانسالی روش مناسبی برای به تاخیر انداختن تاثیر سالمندی بر عوامل هورمونی آنابولیک و قدرت عضلانی است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
1 تا 10
لینک کوتاه:
magiran.com/p2184077 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!