بررسی آمادگی الکترونیکی استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در یادگیری مهارت های زبان (مطالعه موردی زبان عربی دانشجویان دانشگاه شیراز)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

پذیرش یادگیری از طریق شبکه های اجتماعی تا حد زیادی به نگرش شخصی فراگیران وابسته است؛ به همین دلیل، این مطالعه بر زمینه های فردی که نقش آمادگی فراگیران را در استفاده از شبکه های اجتماعی برای یادگیری مهارت های زبانی بررسی می کند، متمرکز خواهد بود. نمونه انتخاب شده، 64 دانشجوی در حال تحصیل کارشناسی رشته زبان عرب دانشگاه شیراز است که با توجه به تعداد محدود، به نمونه گیری نیاز نبود و با روش سرشماری اطلاعات از آنان جمع آوری شد. ابزار مطالعه، پرسش نامه محقق ساخته است که با توجه به مبانی و ادبیات آمادگی الکترونیکی جهت استقرار یادگیری الکترونیکی تهیه شده است. این پرسش نامه را تعدادی از استادان علوم تربیتی و عربی بازبینی و اصلاح و روایی آن را تایید نموده اند. برای ارزیابی پایایی، ابتدا پرسش نامه 15 دانشجو به طور آزمایشی اجرا شد که آلفای کرونباخ آن 90/0 به دست آمد. طبق نتایج دانشجویان از نگرش و مهارت لازم برای استفاده از شبکه های مجازی در یادگیری مهارت های زبانی بی بهره اند و به نظر آنان، فرهنگ سازمانی دانشگاه فاقد شیوه های حمایتی و مطلوب در به کارگیری استادان و دانشجویان است.

زبان:
فارسی
صفحات:
95 تا 113
لینک کوتاه:
magiran.com/p2184639 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!