میزان رضایتمندی بیماران بخش اورژانس بعد از اجرای برنامه تحول نظام سلامت؛ یک مطالعه مقطعی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

هدف اصلی برنامه نظام تحول سلامت، حمایت مالی از شهروندان در برابر هزینه های سلامت، سامان دهی خدمات بیمارستانی و ارتقای کیفیت آن و دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی بود. لذا مطالعه حاضر به مقایسه میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به بخش اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) بعد از " برنامه تحول نظام سلامت" پرداخته است.

روش بررسی

این مطالعه مقطعی در بیمارستان امام حسین (ع) وابسته به دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفته که طی آن سرفصلهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در خصوص رضایتمندی در قالب یک پرسشنامه از 2000 نفر از بیماران و یا همراهان آنها مورد پرسش و آنالیز قرار گرفت.

یافته ها

بیشترین رضایتمندی از خدمات بخش اورژانس در خصوص ارزش های پزشکی و اخلاقی در اورژانس بود و پس از آن به ترتیب رضایتمندی ها از قسمت حمایت در هنگام خدمات و پس از خدمات، تصورات کلی، محصولات و خدمات و نهایتا وفاداری بود. در پروسه درمانی بخش اورژانس ، خدمات ارایه شده و کارهایی که برای درمان انجام می گیرد را می توان در دو بخش فیزیکی و انسانی تقسیم نمود که میزان رضایتمندی در بخش فیزیکی به طور معنا داری بیشتر از بخش انسانی است که توجه به این امر نیز میتواند در بهبود شرایط کمک شایانی نماید.

نتیجه گیری

به طور کلی بعد از اجرای طرح تحول، فعالیتهای انسانی، رضایت بیماران را کمتر در پی داشته که می توان کمبود نیرو، کمبود آموزشهای مناسب، شلوغی اورژانس و گاها اشتباهات انسانی و یا اهمال از سوی کادر درمانی را از دلایل آن دانست و شاخصهای هزینه ها و کاهش سریع درد را نیز از مهمترین مواردی دانست که باعث افزایش رضایتمندی کلی شده بودند.

زبان:
فارسی
در صفحه:
38
لینک کوتاه:
magiran.com/p2187566 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!