ارزیابی دقیق و نادقیق کارایی نسبی پایه ی یازدهم مدارس غیردولتی استان سیستان و بلوچستان با استفاده از تحلیل پوششی داده ها

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

یکی از مهم ترین وظایف مدیران سازمان ها، ارزیابی عملکرد واحدهای درون سازمانی است زیرا تنها ارزیابی عملکرد می تواند به مدیر در مورد این که سازمانش تا چه اندازه در جهت اهدافی که برای تحقق آن تاسیس شده گام برداشته است آگاهی و اطلاع دهد تا مدیر در صورت وجود نقاط ضعف و عملکرد ضعیف سازمانش اقدام اصلاحی اتخاذ نماید و عملکرد سازمانش را بهبود بخشد. در همین راستا، این پژوهش به ارزیابی دقیق و نادقیق کارایی نسبی پایه ی یازدهم مدارس غیردولتی استان سیستان و بلوچستان پرداخته است. روش های مختلفی برای ارزیابی عملکرد سازمان ها وجود دارد یکی از مهم ترین این روش ها، تکنیک تحلیل پوششی داده ها می باشد که با مقایسه ی کارایی واحدهای سازمان با یکدیگر، واحدهای کارا را از واحدهای ناکارا تمیز می دهد. انتخاب ورودی و خروجی ها در این تحقیق با توجه به تحقیقات مشابه و مصاحبه با کارشناسان و خبرگان انجام پذیرفته است. در این تحقیق، کارایی نسبی55 پایه ی یازدهم از مدارس غیردولتی استان سیستان و بلوچستان با استفاده تحلیل پوششی داده ها برای سال تحصیلی 1396-1395 محاسبه و واحدهای کارا و ناکارا مشخص شده، سپس کارایی این مدارس با استفاده از کارایی تکنیکی، پیشنهادی به صورت بازه ی فازی ارایه شده و نهایتا رتبه بندی شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
34 تا 47
لینک کوتاه:
magiran.com/p2188575 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!