اثر تمرین پیلاتس همراه با مصرف زعفران بر ترکیب بدنی زنان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه و هدف

تغذیه و فعالیت ورزشی دو عامل موثر بر کنترل وزن هستند. هدف از تحقیق حاضر بررسی اثر هشت هفته تمرینات منتخب ورزشی پیلاتس همراه با مصرف زعفران بر ترکیب بدنی  زنان بود.

مواد و روش ها

در این مطالعه تجربی 32 زن غیر ورزشکار داوطلب بر اساس وزن بدن در چهار گروه هشت نفره شامل 1) تمرین پیلاتس، 2) زعفران، 3) تمرین+ زعفران و 4) دارونما قرار گرفتند. گروه های 1 و 3 به مدت 3 جلسه در هفته و هر جلسه 60 دقیقه تمرینات پیلاتس را انجام دادند و گروه های 2 و 3 روزانه کپسول های حاوی 30 میلی گرم/روز زعفران و گروه 4 کپسول های حاوی دارونما را به مدت 8 هفته مصرف نمودند. در پیش آزمون و 72 ساعت پس از اخرین جلسه تمرینی و مصرف زعفران ترکیب بدنی آزمودنی ها با استفاده از دستگاه  ترکیب بدنی مدل X1 ساخت کشور کره جنوبی اندازه گیری شد. جهت تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق از آزمون های شاپیروویلک، آنالیز واریانس یک طرفه به همراه آزمون تعقیبی توکی استفاده شد (0/05≥P).

نتایج

تمرین پیلاتس، مصرف زعفران و تمرین پیلاتس همراه با مصرف زعفران اثر معنی داری بر کاهش توده چربی، افزایش آب کل بدن و توده خالص بدن داشت (0/001=P) همچنین تمرین پیلاتس همراه با مصرف زعفران نسبت به مصرف زعفران اثر بیشتری بر کاهش توده چربی بدن (0/01=P) و افزایش آب کل بدن (0/009=P) داشت

بحث و نتیجه گیری

اگرچه تمرین پیلاتس و مصرف زعفران به تنهایی منجر به بهبود ترکیب بدنی می شوند، با این وجود به نظر می رسد تمرین پیلاتس همراه با مصرف زعفران دارای اثرات مطلوب تری نسبت به هر کدام به تنهایی می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
58 تا 66
لینک کوتاه:
magiran.com/p2228514 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!