ارزیابی عملکرد و رتبه بندی دفاتر خدمات الکترونیک پلیس10+ استان آذربایجان غربی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

بهبود مستمر عملکرد سازمان ها، نیروی عظیم هم افزایی برای توسعه و ایجاد فرصت های تعالی سازمانی را به همراه داشته و بدون اندازه گیری و ارزیابی امکان پذیر نیست. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عملکرد مالی و غیرمالی دفاتر الکترونیک پلیس 10+ استان آذربایجان غربی انجام شد.

 روش شناسی: 

این پژوهش از حیث روش، توصیفی- تحلیلی و از لحاظ گردآوری داده ها از نوع پژوهش های پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارکنان دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی پلیس 10+ و به تعداد 85 نفر بوده که به صورت تمام شمار به عضویت نمونه آماری انتخاب و پرسش نامه محقق ساخته پژوهش با ضریب پایایی 80/0 را تکمیل کردند. داده های پژوهش با بهره گیری از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی و استفاده از نرم افزار Expert Choice وزن دار شدند. از تکنیک TOPSIS نیز برای رتبه بندی دفاتر استفاده شد.

یافته ها:

 رتبه بندی ابعاد پژوهش نشان داد که در بین ابعاد شش گانه کارت امتیازی متوازن، بعد مشتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برنامه ریزی و سرمایه گذاری اصلی دفاتر بایستی بر روی مهم ترین بعد یعنی بعد مشتری صورت پذیرد.  

نتایج

نتایج نشان داد ابعاد مربوط به نیروی انسانی، مالی، فرآیندهای داخلی، مدیریت و توسعه و نوآوری به ترتیب به عنوان ابعاد تاثیرگذار در ارزیابی عملکرد دفاتر مطرح هستند. در این ارزیابی شعبه امینی ارومیه رتبه اول و شعبه رجایی چالدران رتبه آخر را کسب کردند. نتایج کلی بیان گر این است که موفقیت مرهون اهمیت دادن به اولویت ها است.

زبان:
فارسی
صفحات:
31 تا 54
لینک کوتاه:
magiran.com/p2230597 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!