طراحی و برنامه ریزی راهبرد توسعه مدیریت منابع انسانی تربیت بدنی ناجا با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

منابع انسانی به عنوان یک منبع راهبردی و مهم ترین عنصر سازمانی محسوب می شود و تنها منبعی است که به عنوان تصمیم گیرنده و اجراکننده عمل می کند.این پژوهش با هدف طراحی و برنامه ریزی راهبرد توسعه مدیریت منابع انسانی تربیت بدنی ناجا با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن (BSC) انجام شد.

روش شناسی: 

پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات جزء پژوهش های آمیخته (کیفی- کمی) و از نظر ماهیت روش توصیفی-تحلیلی و به لحاظ اجرا از نوع میدانی است. ابزار گردآوری داده ها، در بخش کیفی، مصاحبه و در بخش کمی، پرسش نامه محقق ساخته بر مبنای BSC است. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان دانشگاهی و سازمانی و در بخش کمی شامل کارمندان معاونت تربیت بدنی و آموزش ناجا و مدیران تربیت بدنی فرماندهی انتظامی استان های کشور بود. حجم نمونه در بخش کیفی با اشباع نظری (20 نفر) و در بخش کمی بر اساس فرمول کوکران 95 نفر برآورد شد. برای انتخاب نمونه در بخش کیفی از نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی از نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزار لیزرل و تحلیل BSC و آزمون t تک نمونه ای استفاده شد.

یافته ها:

 از منظر مالی نتایج نشان داد که  که چگونگی آشناسازی کارکنان تازه وارد با وظایف محوله بر کاهش هزینه های منابع انسانی موثر بوده است، از منظر مشتری نتایج حاکی از این بود که حقوق و مزایای پرداختی باعث شده است کارکنان در ارایه خدمت بهتر به مراجعین فعال تر باشند. از منظر فرآیندهای داخلی نتایج حاکی از این بود که افرادی که بر اساس لیاقت و شایستگی خود به پست های بالاتر ارتقاء یافته اند در انجام وظایف خود به نحو احسن فعال تر بوده اند و از منظر رشد و یادگیری نتایج نشان دادند که برنامه ریزی برای شایستگی های منابع انسانی باعث ارتقاء و رشد افراد در سازمان می شود.

نتیجه گیری: 

نتایج نشان داد که توجه به چهار حوزه کارت امتیازی متوازن در تربیت بدنی ناجا باعث برنامه ریزی بهتر سازمان و خصوصا تربیت بدنی ناجا برای ارایه خدمات بهتر به کارکنان و تربیت بدنی فرماندهی انتظامی استان ها می شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
193 تا 220
لینک کوتاه:
magiran.com/p2230602 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!