اطلاعاتی در مورد فون ک نه های آبزی (Hydrachnidia: Acari (کرواسی- اطلا عات و گزارشهای جدید از آبگیر دایمی ناحیه دیناریک کارست

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

برکه ها آبگیرهای کوچک راکدیاند که لایه عمیق تاریک ندارند. ممکن است دایمی یا موقتی باشند و منشا طبیعی یا مصنوعی داشته باشند. برخلاف اندازه کوچک و طبیعت مجزایشان، بیشتر به عنوان ذخایر تنوع زیستی برای اکوسیستمهای مجاور در نظر گرفته شده و در حقیقت میتوانند به عنوان اکوتونهای ویژهای در نظر گرفته شوند که شمار زیادی از گونه های نیمه آبزی را در خود جای میدهند. اگرچه پژوهشهای به نسبت اندکی صورت گرفته است، برکه ها نشان داده اند که در ارتباط با تنوع زیستی منطقهای مانند رودها و دریاچه ها عمل میکنند. تنوع محلی زیاد این اکوسیستمهای کوچک یک بار دیگر در برکه کوچک دایمی (حدود 25 متر درازا و 10 متر پهنا) در منطقه اکولوژیک دیناریک بالکان غربی بررسی شد که از چهار گونه کنه آبزی گزارش شده، سه گونه برای فون کنه های آبزی کرواسی جدید بودند. شرایط زیستگاه، یعنی پوشش ماکروفیت و ویژگیهای زیست محیطی آب برکه ثابت کرد که برای گونه های معمولی برکه مانند laminata Piona مناسب است اما همچنین به نظر میرسد شرایطی مشابه هلوکرن را منعکس میکند زیرا گونه هایی که به طور معمول با این زیستگاه های بهاری مرتبط هستند نیز یافت .Tartarothyas romanica و Hydryphantes armentarius :میشوند.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
1 تا 7
لینک کوتاه:
magiran.com/p2234709 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!