شناسایی جنبه های کاربردی، حوزه های پزشکی و روند های فن آورانه شکل دهنده فرصت های کارآفرینانه آینده تله مدیسین

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

مقدمه :

با رشد فن آوری های موثر در حوزه تله مدیسین، ضرورت شناسایی به موقع فرصت های این حوزه برای توسعه محصول موفق، اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف شناسایی جنبه ها، حوزه ها و روند های شکل دهنده فرصت های کارآفرینی آینده در حوزه تله مدیسین انجام گرفت.

روش بررسی

در این مطالعه مروری و توصیفی، سه گام چارچوب شناسایی فرصت های کارآفرینی آینده به ترتیب با روش تحلیل روند جهت شناسایی روندهای فن آورانه تله مدیسین، تحلیل اثرات متقابل برای پیش بینی روندهای راهبردی آینده با تکمیل ماتریس 9 × 9 در پنل 5 نفره از خبرگان این حوزه و مرور 109 مقاله در پایگاه Scopus با جستجوی کلید واژه های Telemedicine و Opportunity به منظور شناسایی جنبه های کاربردی و حوزه های پزشکی آینده فرصت های تله مدیسین به کار گرفته شد.

یافته ها:

در گام اول، 9 روند فن آوری موثر بر آینده تله مدیسین شناسایی گردید. در گام دوم، روندهای فن آورانه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا به عنوان روندهای تاثیرگذار، فن آوری های پوشیدنی و پردازش ابری به عنوان روندهای استراتژیک شناخته شد. در گام نهایی، از یک سو جنبه های کاربردی (پیشگیری، تشخیص، درمان و زندگی سالم) و از سوی دیگر، حوزه های روان شناسی و روان پزشکی، آموزش و کسب اطلاعات، تغذیه و قلب و عروق، شکل دهنده بیشتر فرصت های آینده تله مدیسین در پنج سال آینده این بازار برآورد شد.

نتیجه گیری:

جهت توسعه محصول جدید موفق در تله مدیسین، چارچوب سه بعدی (جنبه های کاربردی، حوزه های پزشکی و فن آوری) باید مد نظر قرار گیرد تا برای همکاری بین شرکت های توسعه دهنده فن آوری و شرکت های حوزه سلامت مورد استفاده قرار گیرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
260 تا 267
لینک کوتاه:
magiran.com/p2257910 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!