معرفی فرم اینتگره شده هرپس ویروس انسانی 6 و پیامدهای بالینی آن: مقاله مروری-روایتی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف مطالعه

هرپس ویروس انسانی تیپ 6 (HHV-6) ویروسی با شیوع بالا در جمعیت جهان است. طی سال های اخیر، فرم جدیدی از ژنوم ویروس کشف شده و تحت عنوان Chromosomally integrated HHV-6 (ciHHV-6) می باشد. ارتباط  ciHHV6-با انواع بیماری ها، نیاز به مطالعات بیشتر دارد. هدف از انجام این مطالعه، بررسی فرم اینتگره شده ژنوم ویروس HHV-6 از جنبه های مختلف بالینی و میزان فراوانی آن در جوامع مختلف می باشد.

مواد و روش ها

جهت انجام این مطالعه، کلمات کلیدی HHV-6، Integrated genome، Telomeric regions و Integrated HHV-6 در پایگاه های علمی معتبر مانند Scopus،  PubMedو  Google scholarبدون اعمال محدودیت زمانی مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج

تقریبا یک درصد از جمعیت جهان آلوده به ciHHV-6 می باشند که این مقدار در مناطق مختلف جغرافیایی متفاوت است. در صورت ابتلا فرد به ciHHV-6لود ویروس بالاتر از ابتلا به عفونت حاد خواهد بود و جهت تایید فرم اینتگره شده ژنوم  HHV-6لازم است تا در نمونه های فولیکول مو یا ناخن، به جستجوی حداقل یک کپی از ژنوم اینتگره شده پرداخته شود. ciHHV-6 با ایجاد اختلال در عملکرد های تلومریک می تواند سلامتی انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

نتیجه گیری

تا به امروز درمانی جهت حذف ژنوم ویروس از سلول های میزبان کشف نشده است. طی بررسی به عمل آمده در این مطالعه، فرم اینتگره شده ژنوم HHV-6 می تواند با بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی و خود ایمنی مرتبط بوده و مطالعات بیشتری جهت یافتن ارتباط آن با دیگر بیماری ها در نقاط مختلف جغرافیایی جهان نیاز است.

زبان:
فارسی
صفحات:
55 تا 66
لینک کوتاه:
magiran.com/p2259875 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!