مروری بر تعیین کننده های رعایت قرنطینه درهمه گیری ها در سینکرونی با پدیده کرونا: مرور دامنه ای

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

با توجه به شرایط کنونی از لحاظ شیوع و گسترش بیماری های عفونی، قرنطینه یکی از اقدامات ضروری پیشگیرانه در راستای حفظ سلامت جامعه می‏باشد.این مطالعه با هدف مرور تعیین کننده های رعایت قرنطینه در همه گیری ها در سینکرونی با پدیده کرونا انجام شد.

مواد و روش ها: 

در این مطالعه مروری دامنه ای، مطالعات انجام شده در زمینه تعیین کننده های رعایت قرنطینه با هر نوع طراحی به زبان فارسی و انگلیسی، در محدوده زمانی 2020-2000 و در بانک های اطلاعاتی PubMed، Embase ProQuest، Science Direct، Google Scholar، MagIran، SID، Iran Doc و Elmnet  و با استفاده از کلید واژه های Quarantine، Social Distance، Home Quarantine، Infectious Epidemic، Compliance، non-Compliance، Acceptance، Adherence و معادل فارسی آن ها جستجو شد.

یافته ها: 

از مجموع 13755مقاله یافت شده در نهایت 10 مطالعه واجد شرایط وارد این مطالعه شد. عوامل بازدارنده اتخاذ خط مشی قرنطینه را می توان به علل مشکلات مالی به دنبال از دست دان شغل، عدم آموزش و آگاهی کافی، سطح تحصیلات پایین، فشار روانی و سختی دوره قرنطینه، عدم اعتماد و باورپذیری و نظارت ناچیز تقسیم بندی کرد. عوامل تسهیل گر رعایت قرنطینه شامل افزایش آگاهی، ایجاد محیط دواطلبانه، ارتباط شفاف، ایجاد اطمینان در مورد از دست ندادن شغل، التزام اخلاقی، سطح تحصیلات بالا و موقعیت مکانی شهری بود. پیشنهادات برای بالا بردن سطح تطابق افراد با قرنطینه خانگی شامل تشویق های حمایتی اقتصادی و تقویت پویش های اطلاع رسانی و آموزشی در مورد قرنطینه است.

استنتاج

با وجود محدودیت مطالعه‏ای که صرفا قرنطینه در بیماری کووید19 را بررسی کرده باشد،  لزوم انجام مطالعات بیش تر بخصوص در ایران و درباره قرنطینه خانگی تاکید می شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
130 تا 140
لینک کوتاه:
magiran.com/p2264705 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!