توسعه روش ریزاستخراج فاز مایع با بکارگیری هالوفیبر حاوی میله مغناطیسی و حلال زوج شده با کروماتوگرافی گازی برای اندازه گیری کمی فتالات استرها در آب های زیست محیطی

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
در این تحقیق یک روش ساده، با کارآیی بالا و حساس جهت اندازه گیری همزمان مقادیر ناچیز تعدادی فتالات استر در آب های زیست محیطی توسعه یافت. در تکنیک ریز استخراج فاز مایع با بکارگیری هالوفیبر حاوی میله مغناطیسی و حلال، ابتدا یک میله باریک استیل به داخل هالوفیبر وارد و سپس جهت اشباع نمودن منافذ، به مدت زمان کوتاهی درون حلال استخراجی قرار داده شد. سپس این مجموعه (هالوفیبر/میله/حلال) به ظرف حاوی آنالیت ها که بر روی همزن مغناطیسی قرار گرفته بود منتقل و عملیات استخراج در دما و زمان معین صورت پذیرفت. در مرحله بعد و با استفاده از یک آهنربا مجموعه هالوفیبر/میله/حلال از محلول آبی جدا، در ظرف دیگر توسط حلال ثانویه و در معرض حمام اولتراسونیک واجذب و نهایتا به دستگاه کروماتوگراف گازی مجهز به آشکارساز یونیزاسیون شعله معرفی گردید. در ابتدا کلیه متغیرهای موثر بر فرآیند ریزاستخراج بررسی و بهینه شدند. بدین ترتیب، محدوده خطی در ناحیه 2/0 الی 250 میکروگرم بر لیتر به همراه ضریب همبستگی در گستره 993/0 تا 996/0، حد آشکارسازی 02/0 تا 09/0 میکروگرم بر لیتر و انحراف استاندارد نسبی کمتر از 0/6 درصد (هفت مرتبه تکرار) برای غلظت 25 میکروگرم بر لیتر از آنالیت ها بدست آمد. این روش برای اندازه گیری مقادیر ناچیز فتالات استرها در نمونه های حقیقی استفاده و صحت آن با به کارگیری آزمایش های بازیافت نسبی تایید شد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
1 تا 8
لینک کوتاه:
magiran.com/p2271109 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!