نقش و جایگاه استارت آپها در بهبود مدیریت نظم و امنیت ترافیکی کشور

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

استارت آپ ها در سال های اخیر توانسته اند خدمات و ارزش های جدیدی را با بهره وری بالاتر و با قیمت پایین تر به مشتریان عرضه کنند. ازاین رو، پژوهش حاضر با هدف شناسایی نقش و جایگاه استارت آپ ها در بهبود مدیریت نظم و امنیت ترافیکی کشور انجام شده است.

روش

مطالعه حاضر، پژوهشی توسعه ای-کاربردی، مبتنی بر رویکرد آمیخته (کیفی-کمی) است. شرکت کنندگان بخش کیفی شامل 16 نفر از متخصصان و خبرگان حوزه فن آوری و ترافیک هستند که به صورت هدفمند انتخاب و با استفاده از فن مصاحبه نیمه ساختاریافته داده های مدنظر از آن ها دریافت شد. جامعه آماری بخش کمی نیز شامل 32 نفر از دانشجویان و دانش آموختگان دکتری رشته مدیریت ایمنی ترافیک، رییس و اساتید دانشکده پلیس راهور، مدیران ارشد پلیس راهور ناجا بوده که به صورت تمام شمار انتخاب شدند. همچنین، برای تحلیل داده های بخش کمی از نرم افزار Smart-PLS استفاده شد.

یافته

یافته های بخش کیفی پژوهش نشان داد که استارت آپ ها با 4 نقش در بهبود مدیریت ترافیک تاثیرگذار هستند که عبارت اند از: «نظارت بر ترافیک»، «ایمنی ترافیک»، «مدیریت عرضه و تقاضا» و «بهینه سازی سفر» که نتایج بخش کمی نیز یافته های بخش کیفی را تایید کرد.

نتیجه گیری: 

با توجه به یافته های به دست آمده، پیشنهاد می شود پلیس راهور نیروی انتظامی به منظور توزیع بهینه ترافیک با حمایت از ظرفیت نهادهای دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی در راستای راه اندازی استارت آپ های مسیریاب قوی و قابل اعتماد داخلی سازگار با محیط داخل کشور تلاش کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
161 تا 182
لینک کوتاه:
magiran.com/p2278045 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!