تجربه آنلاین مشتری در خدمات سلامت با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

کوید19 فراگیرترین بحران دهه های اخیر است که عامل تغییرات چشمگیری در رفتار مشتری شده است. چالش های ایجاد شده برای ارایه دهندگان خدمات درمانی به علت افزایش بیمار و استرس شغلی کادر درمان، کاهش مراجعات به بیمه سلامت و در نتیجه عدم دسترسی به مراقبت های مورد نیاز، محدودیت های قانونی و ترس از ابتلاء، تجربه آنلاین مشتری را به عرصه جدی برای ارایه خدمات بهتر در حوزه سلامت بدل ساخته است. پژوهش حاضر با هدف ارایه مدل ساختاری-تفسیری تجربه آنلاین مشتری در دوره کوید19 انجام شده است.

روش بررسی

پژوهش حاضر با رویکرد پراگماتیک و بهره گیری از روش مروری فراترکیب در مرحله کیفی و مدلسازی ساختاری-تفسیری در مرحله کمی در سال 1399 انجام شد.در بخش کیفی با بررسی نظام مند 326 مقاله، 36 مقاله انتخاب و ابعاد شناسایی شده جهت ارایه مدل نهایی، از تکنیک مدلسازی ساختاری-تفسیری و تحلیل قدرت نفوذ-وابستگی استفاده شد.

یافته ها

یافته های پژوهش حاکی از آن است که این سازه دارای ابعاد تجربه شرکت، تجربه ایمنی بهداشتی، تجربه وب سایت، تجربه احساسی، تجربه پرداخت، تجربه محصول/خدمت و تجربه امنیت می باشد. همچنین تجربه شرکت، مولفه مستقل، تجربه احساسی به عنوان مولفه وابسته و مابقی مولفه های پیوندی می باشند.

نتیجه گیری

به سازمان بیمه سلامت پیشنهاد می شود؛ با توجه به اینکه مهم ترین هدف این سازمان منطبق بر اساسنامه حمایت از بیمار است؛ با بهره گیری از یافته های این پژوهش و تمرکز بر رویکرد دوراپزشکی، تجربه آنلاین مشتریان خود در دوره کرونا را بهبود بخشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
58 تا 67
لینک کوتاه:
magiran.com/p2286991 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!