شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر پیاده سازی نظام آموزش مدیران و کارکنان براساس ماده 58 قانون مدیریت خدمات کشوری در اداره کل تامین اجتماعی قزوین

نویسنده:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

مطالعه حاضر با تمرکز بر مفهوم پیاده سازی نظام آموزش، عوامل موثر بر پیاده‌سازی نظام آموزش با تاکید بر دانش کارکنان بر اساس ماده 58 قانون مدیریت خدمات کشوری در اداره کل تامین اجتماعی قزوین را شناسایی نموده است. این تحقیق بر اساس هدف کاربردی و بر اساس ماهیت پژوهشی مطالعه ای موردی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل خبرگانی با سابقه کاری و تحصیلی بالا در اداره کل تامین اجتماعی قزوین متشکل از 15 نفر می باشد. داده های گردآوری شده با استفاده از نرم افزار EXPERT CHOICE مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از این مطالعه نشان دادند که در میان عوامل اصلی به ترتیب: عوامل مالی، عوامل فرهنگی، عوامل مدیریتی، امکانات و ابزارهای آموزشی، برنامه ریزی و اهداف آموزشی، ویژگی ها و اهداف سازمانی، محتوای برنامه، ویژگی های مدرس، ویژگی های آموزش و ویژگی های فراگیران، بیشترین وزن و اهمیت را به خود اختصاص دادند. همچنین در میان شاخص های شناسایی شده، مدیریت منابع مالی، سودآوری، مدیریت تغییر سازمانی، مدرک گرایی، فرهنگ یادگیری و توسعه، ارزشیابی و پایش آموزش، طراحی آموزشی و اصول یادگیری، آمادگی مالی سازمان برای برگزاری دوره، پیش بینی شرایط و امکانات اجرایی دروس و مستندسازی فرایندها و رویه ها، ده عامل مهم و اصلی در زمینه اثرگذاری بر توسعه نظام آموزشی موثر در اداره کل تامین اجتماعی قزوین شناسایی گردید.

زبان:
فارسی
در صفحه:
3
لینک کوتاه:
magiran.com/p2295633 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!