سنجش اثربخشی نرم افزار واقعیت افزوده شیمی بر روی یادگیری دانش آموزان با تمرکز بر مفهوم کاتالیزگرها
پژوهش حاضر با هدف سنجش اثربخشی نرم افزار واقعیت افزوده شیمی بر روی یادگیری دانش آموزان با تمرکز بر مفهوم کاتالیزگرها انجام شد. جامعه آماری کلیه دانش آموزان مقطع تحصیلی نهم شهر تهران بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای تصادفی، کلاس الف مقطع نهم مدرسه مصباح علم منطقه 3 انتخاب گردید. پس ازآن سنجش میزان یادگیری دانش آموزان بر اساس هرم شناختی بلوم در شش سطح با استفاده از یک گروه ثابت و طرح پیش آزمون و پس آزمون انجام شد. نتایج نشان داد استفاده از واقعیت افزوده در شش سطح یادگیری بلوم باعث افزایش میزان یادگیری دانش آموزان گردید. این افزایش در دو سطح اخر طبقه بندی بلوم یعنی ارزشیابی (پیش آزمون 43/3 و پس آزمون 56/4) و خلق (پیش آزمون40/3 و پس آزمون 60/4) بیشتر از چهار سطح بعدی یعنی دانش (پیش آزمون 50/4 و پس آزمون 90/4)، فراگیری (پیش آزمون 13/4 و پس آزمون 83/4)، کاربرد (پیش آزمون 76/3 و پس آزمون 43/4) و تجزیه وتحلیل (پیش آزمون 96/3 و پس آزمون 56/4) بود. از این رو، واقعیت افزوده به عنوان یک فناوری نوین می تواند به منظور افزایش یادگیری دانشآموزان در سطوح عالی شناختی در درس شیمی به کار برده شود و استفاده از آن توصیه می گردد.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.