اثر بخشی برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر مهارتهای زندگی یونسکو و آمادگی جسمانی بر ارتقا بهداشت و سلامت خانواده

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

در جامعه امروزی برای رسیدن به سطح مطلوب بهداشت و سلامت خانواده لازم است به آموزش های مفید و موثر برای دانش آموزان در مقطع ابتدایی توجه گردد.پژوهش حاضر با هدف اثربخشی برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر آمادگی جسمانی و مهارت های زندگی یونسکو بر ارتقاء بهداشت و سلامت خانواده در جامعه  طراحی و اجرا گردید.
روش پژوهش:  به تعداد 125نمونه دانش آموزان تصادفی در دسترس و هدفمند، از  دانش آموزان ابتدایی استان البرز شهر کرج انتخاب شده و پژوهش از نوع ترکیبی(کیفی وکمی) بوده است، در بخش کیفی برای تدوین پرسشنامه ها و اهداف از روش تحلیل محتوا، نظرات صاحب نظران و مطالعه ادبیات پیشینه استفاده گردید. در بخش کمی با استفاده از کمی کردن داده ها واطلاعات و در بخش اجرا  از روش شبه آزمایشی استفاده  شده است. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته با روایی و اعتبار مناسب  استفاده گردیده است.

یافته ها

نتیجه پژوهش نشان داد که استفاده از آموزش ترکیبی مبتنی بر مهارت های زندگی یونسکو و آمادگی جسمانی درانگیزه یادگیری و علاقمند نمودن فراگیران تاثیر مثبت داشته است.همچنین نتایج اجرا حاکی از آن بود که ارتباط موثر بین یادگیری دانش آموزان،علاقمندی به ورزش و داشتن جسم سالم در آنان افزایش یافته است و در پی آن آرامش روانی، سلامت و بهداشت خانواده ها نیز ارتقا یافته است.

نتیجه گیری

بر این یافته ها به متصدیان امر پیشنهاد می گردد در تالیف کتب درسی؛ در بخش اهداف و محتوا با در نظر گرفتن نیازهای فراگیران از فعالیت ها و آموزش های تلفیقی مبتنی بر مهارت های زندگی یونسکو و آمادگی جسمانی استفاده نموده و نسبت به آموزش معلمان و خانواده ها اهتمام ورزند.http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/).  منتشر شده که طبق مفاد آن هرگونه استفاده غیر تجاری تنها در صورتی مجاز است که به اثر اصلی به نحو مقتضی استناد و ارجاع داده شده باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
79 تا 90
لینک کوتاه:
magiran.com/p2317998 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!