تصویر کانونی مهدویت و نقش آن در ساخت فضاسازی شعری دوره انقلاب اسلامی (نمونه موردی: قیصر امین پور)
تصویر هرگونه تجسم سازی، وصف، خیال پردازی و بیان برجسته است که مخاطب را در فضای خاص قرار دهد. انقلاب اسلامی ایران و حوادث بعد از آن تاثیر فراوان و عمیقی بر سبک و تخیلات شاعران انقلابی نهاد که در تصویرگری ها و خیال پردازی های هنری آنها به روشنی دیده می شود. گرایش های انقلابی و نوع نگاه آنها به مسایل و بن مایه های شعری انقلابی، اسلامی و مذهبی، تصویرهایی بدیع، هنرمندانه و فضاهایی تازه در کلام آنها به وجود آورد که پیشتر کمتر دیده شده بود. در این میان تصویرهای شعری با مضامین مهدوی و فضاهای هنری مرتبط با آن از اهمیت و فراوانی قابل توجهی برخوردار ند. قیصر امین پور نیز که احساس تعهد و پایبندی به انقلاب و آرمانهای آن، از ویژگی های اصلی سخن اوست، انتظار و مصادیق آن را در شعر خود به دقت ترسیم کرده است؛ نگارندگان در این مقاله با روش توصیفی _ تحلیلی و با بهره گیری از منابع کتابخانه ای، به بررسی تصویر کانونی مهدی موعود7 و نقش آن در تصاویر شعری انقلاب(نمونه موردی: شعر قیصر امین پور) پرداخته اند.
امین پور ، فضاسازی شاعرانه ، تصویرگری ، انتظار ، مهدی موعود ، تصویر کانونی
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.