مقایسه اثر مواد لیگنوسلولزی در سطوح مختلف انیدریدمالئیک پلی پروپیلنی (MAPP) در چند سازه های الیاف و آرد چوب / پلی پروپیلن

پیام:
چکیده:
این تحقیق اثر افزودن انیدریدمالئیک پلی پروپیلنی (MAPP) به عنوان عامل جفت کننده در چهار سطح، نوع ماده سلولزی به عنوان تقویت کننده در فرآیند و اصلاح کنندگی آنها را بر ویژگی های مکانیکی چند سازه های مواد سلولزی/ پلیپروپیلن مورد توجه قرار داده است. نتایج این بررسی نشان میدهد که اتصال سطح مشترک میان الیاف و آرد چوب و ماتریس اثر زیادی بر ویژگی های مکانیکی چند سازه داشته است. همچنین مشخص گردید که اضافه کردن عامل جفت کننده در فرآیند به طور واضح باعث بهبود ویژگی ها شده است. براساس نتایج بدست آمده، بهترین ویژگی های مکانیکی چند سازه الیاف و آرد چوب/ پلیپروپیلن به شرح زیر میباشد: - ویژگی های مقاومت به ضربه فاقدار و مقاومت کششی چند سازه ساخته شده با الیاف چوب صنوبر در سطح 2 درصد عامل جفت کننده (MAPP) بالاتر از چند سازه ساخته شده با آرد چوب صنوبر بدون حضور عامل جفت کننده میباشد. - مقاومت به ضربه فاقدار در چند سازه ساخته شده با الیاف چوب صنوبر در سطح 2 درصد عامل جفت کننده (MAPP) کمتر از پلیپروپیلن خالص بوده است، ولی از سایر تیمارهای مورد بررسی بیشتر می باشد. به طور کلی اتصال سطح مشترک میان الیاف / آرد چوب و ماتریس پلیمر با انیدریدمالئیک پلیپروپیلنی (MAPP) نقش مهمی بر بهبود ویژگی های مقاومت به ضربه فاقدار و مقاومت کششی چند سازه الیاف و آرد چوب صنوبر/ پلیپروپیلن داشته است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
49
لینک کوتاه:
magiran.com/p233793 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!