تحلیل انرژی و اگزرژی یک سیستم تولید چندگانه برق و آب شیرین با کاربرد آب شیرین کن های اسمز معکوس و چند اثره با سوخت گاز و انرژی خورشیدی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مقاله سیستم تولید همزمان برق و آب شیرین ازدیدگاه انرژی و اگزرژی بررسی شده است. این سیکل از ترکیب همزمان یک سیکل ترکیبی (CHP) ، دریافت کننده انرژی خورشیدی با استفاده از پنل های هلیوستات، سیکل رانکین ارگانیک (ORC)، سیستم آب شیرین کن اسمز معکوس (RO) و سیستم آب شیرین کن MED مدل سازی شده است. تاثیر پارامترهای مهم طراحی مانند پارامترهای سیکل برایتون و فشار بخار بویلر بازیاب در ورودی و خروجی از توربین بخار بر میزان برق و آب شیرین تولیدی و راندمان سیکل بررسی شده است. در این تحقیق دمای هوا به صورت ساعتی برای شهر بندر عباس استفاده شده است. این تحقیق تحلیل گذرا را برای ساعت های مختلف سال ارانه می دهد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که با افزایش فشار خروجی از توربین بخار کارخالص خروجی از توربین بخار کاهش می یابد اما با استفاده از این انرژی در سیستم آب شیرین کن MED راندمان سیکل تا 75 درصد افزایش می یابد. این سیستم با استفاده از 1100 پنل هلیوستات و مصرف حدود 10 کیلوگرم بر ثانیه گاز طبیعی قابلیت تولید 220 مگاوات توان و690 کیلوگرم بر ثانیه آب شیرین برای سیکل های ترکیبی موجود در کشور ایران را دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
14 تا 29
لینک کوتاه:
magiran.com/p2381857 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!