تاثیر شرایط عمل آوری، پرداخت سطحی و سرعت بارگذاری بر مقاومت پیوستگی لایه تعمیری از نوع بتن خود تراکم حاوی الیاف فولادی با بستر بتنی معمولی به روش pull-off

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
از عوامل بسیار مهم در عملکرد یکپارچه لایه تعمیری و بتن قدیمی، چسبندگی بین این دو می باشد. اندازه گیری دقیق چسبندگی تحت تاثیر عواملی چون مقاومت و شرایط سطحی بتن قدیم، مکانیزم اعمال نیرو و شرایط محیطی موثر بر عمل آوری لایه تعمیری می باشد. در این پژوهش در مجموع 8 طرح اختلاط ساخته شد. جهت بررسی تاثیر تراز مقاومت و کیفیت لایه بستر، دو رده بتن با مقاومت هایی در محدوده20-30 و 40-50 مگاپاسکال و دو نوع سطح، پرداخت شده و با شیار مورد بررسی قرار گرفت. لایه های تعمیری بتن ها با سه رده مقاومتی بتن خودتراکم حاوی 5/0 و 1 و2 درصد حجمی الیاف فولادی ترمیم شد. نمونه ها بعد از ساخت در سه شرایط عمل آوری هوای آزاد، استاندارد و تسریع شده با آب گرم قرار گرفتند. آزمون های مقاومت فشاری، خمشی و کشش غیر مستقیم بروی طرح های مورد استفاده بعنوان لایه تعمیری انجام شد و جهت ارزیابی مقاومت پیوستگی بین لایه ها، آزمون Pull off استفاده شد. نتایج آشکار ساختند که تاثیر مقاومت بتن بستر به مراتب مهمتر از اثر مقاومتی لایه تعمیری است و همچنین تاثیر شرایط عمل آوری نسبت به شرایط پرداخت و آماده سازی بستر به مراتب بیشتر بود. مقاومت پیوستگی طرح های حاوی 5/0درصد الیاف فولادی در رده های C50، C60 و C70 و با عمل آوری در آب گرم پس از 28 روز بترتیب 105، 108 و 104 درصد بالاتر از نمونه های عمل آوری شده در هوای آزاد بوده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
5 تا 16
لینک کوتاه:
magiran.com/p2381961 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!