راهبردهای بازاریابی تئاتر با بهره گیری از قابلیت های شبکه های اجتماعی همراه در تهران

چکیده:

در این مقاله ضمن تامل و تعمق در سه حوزه ی تیاتر به عنوان کهن رسانه ای جمعی، مفاهیم بازاریابی و قابلیت شبکه های اجتماعی نوین، به موضوع راهبردهای بازاریابی تیاتر با بهره گیری از قابلیت شبکه های اجتماعی در تهران پرداخته ایم. پدیده ی تیاتر از هویتی همگانی و ارتباطی بهره مند است. تغییر شیوه های زندگی، زایش نیازها و دگردیسی بنیادی در مناسبات کسب و کار نشان می دهد نهادینه سازی آگاهانه ی تیاتر با بهره مندی از ظرفیت گسترده ی شبکه های گروهی و توان مقبول هنرهای نمایشی برای رسیدن به مدلی مطلوب در حوزهی بازاریابی مدرن امکان پذیر است.
بر این اساس سوالات اصلی این پژوهش حاوی این پرسش هاست: مولفه های مدل بازاریابی برای تیاتر به سبب شبکه های اجتماعی همراه کدامند؟ وضعیت کنونی تیاتر و بازارهای آن به چه ترتیبی است؟ قوت و ضعف های آن چیست؟ و چه فرصت و تهدیداتی متوجه این بازار بالقوه است؟
این پژوهش بر مبنای روش تحلیل راهبردی، نخبگی یا سوات (SWOT)، شناخت نقاط درونی و بیرونی، روش نمونه گیری هدفمند و حجم نمونه 40 نفر از متخصصین، با اعتبار سنجی ابزار تحقیق (پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ در محیط نرم افزار SPSS) بررسی شده است. همچنین حسب نوع شناسی محیط پیرامون و ترسیم وضعیت موجود و مطلوب، از تکنیک فاصله، اسپیس (SPACE) به ارزیابی موقعیت و انتخاب راهبردهای بهینه پرداخته است. یافته ها نشان می دهد مدل مطلوبی که با استفاده از قابلیت های شبکه های اجتماعی برای بازاریابی تیاتر توصیه می شود مدلی مبتنی بر راهبردهای SO یا راهبردهای تهاجمی است تا بتوان با بهره گیری از نقاط قوت داخلی و فرصت های رویدادهای خارجی، حداکثر موفقیت را در بازار کسب کرد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
38
لینک کوتاه:
magiran.com/p2388774 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!