بررسی سبک‫های یادگیری مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس و نگرش آنها نسبت به آموزش الکترونیکی در سال 1398

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

با توجه به نقش مهم مراقبین سلامت در نظام بهداشتی به عنوان ارایه دهندگان خدمات سلامت و استفاده از روش آموزش الکترونیکی در آموزش‫های ضمن خدمت این گروه از کارکنان بهداشتی، مطالعه حاضر با هدف تعیین نگرش مراقبین سلامت شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس نسبت به آموزش الکترونیکی و تعیین سبک یادگیری آنان انجام شد.

روش کار

این مطالعه توصیفی تحلیلی، به روش سرشماری، بر روی 77 نفر از مراقبین سلامت انجام شد. ابزار پژوهش دارای سه بخش فرم اطلاعات دموگرافیک، پرسشنامه سنجش نگرش Mishra و سبک یادگیری Kolb بود. داده ها با استفاده از آزمون‫های توصیفی (فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و آزمون های تی مستقل و آنالیز واریانس، کای دو، آزمون دقیق فیشر و ضریب همبستگی پیرسون در نرم افزار SPSS-24 تحلیل گردیدند.

یافته ها

یافته ها نشان دادند میانگین نمره نگرش مراقبین سلامت 78/38 بود که با توجه بالاتربودن از میانگین نمره پرسشنامه میشرا، نگرش آنها مثبت ارزیابی گردید. سبک یادگیری 86/42 درصد مراقبین سلامت از نوع جذب‫کننده بود و بعد از آن به ترتیب سبک‫های همگرا با 87/29 درصد، واگرا با 08/22 درصد و انطباق یابنده با 19/5 درصد بیشترین فراوانی را در بین مراقبین سلامت داشتند. بین نمره نگرش مراقبین سلامت با نوع استخدام و علاقه آنان به آموزش الکترونیکی ارتباط معناداری وجود داشت. همچنین سبک یادگیری مراقبین سلامت با سن و سابقه کار ارتباط معناداری داشت.

نتیجه گیری

با توجه به مثبت بودن نگرش مراقبین سلامت نسبت به آموزش الکترونیکی می‫توان در برگزاری دوره‫های آموزشی جهت این گروه از فراگیران، تمرکز بر این شیوه را پیشنهاد کرد و از آن جایی که هر چهار سبک یادگیری در بین این گروه از فراگیران وجود داشت، کاربرد متنوع روش‫ها در محیط‫های آموزش می‫تواند نیازهای آموزشی آنها را برطرف کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
526 تا 539
لینک کوتاه:
magiran.com/p2395911 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!