مقایسه چالش های آموزش مجازی در پرستاری در دوره قبل و بعد از کرونا؛ یک مرور سیستماتیک

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

همه گیری کووید- 19 بزرگ ترین چالشی است که سیستم های آموزشی در جهان تاکنون با آن روبرو بوده اند. دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان را از بالین و دانشگاه خارج و به سمت آموزش مجازی هدایت کردند. این گذار ناگهانی به ویژه در رشته های عملی همچون پرستاری با چالش های زیادی همراه شد.

روش کار

مطالعه حاضر از نوع مروری- سیستماتیک بوده و از مقالات فارسی و انگلیسی مستخرج از بانک های اطلاعاتی داخلی (SID, IranDoc) و خارجی (PubMed, Science Direct, Scopus, Google Scholar) با استفاده از کلید واژه های آموزش مجازی، یادگیری مجازی، آموزش الکترونیک، آموزش مبتنی بر وب، آموزش آنلاین، شبیه سازی واقعی مجازی، کرونا ویروس، کووید- 19 ، پرستاری و سایر کلید واژه های مرتبط به همراه معادل انگلیسی آن در بازه زمانی 2013 -2020 استفاده شد. معیار ورود شامل مطالعاتی کیفی، کمی و ترکیبی بود، که در به کار گیری انواع آموزش مجازی با موانع و چالش هایی مواجه شده و در ارزیابی کیفیت گیفورد نمره قابل قبولی کسب کرده بودند. انواع مطالعات مروری حذف شدند.

یافته ها

از مجموع 404 مقاله مرتبط، 44 مقاله واجد شرایط (42 مقاله انگلیسی و 2 مقاله فارسی) مرور شدند. نتایج نشان می دهد چالش های آموزش مجازی پرستاری قبل و بعد از کرونا در 3 طبقه به دست آمد: زیر ساخت های آموزش مجازی؛ فرآیند آموزش و ارزشیابی مجازی؛ اخاق و امنیت اطلاعات.

نتیجه گیری

ایجاد آمادگی در ابعاد مختلف انسانی و تجهیزات خود نیازمند برنامه ریزی دقیق است. اکنون زمان مناسبی است که با تقویت ساختار ها و تکنولوژی های ضروری و اصاح فرایند های آموزشی و ارزشیابی و آموزش اساتید و دانشجویان وضعیت تهدید آمیز کنونی را به فرصت تبدیل کرده و گام بلندی در راه توسعه سیستم های آموزش برداشته شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
81 تا 103
لینک کوتاه:
magiran.com/p2401273 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!