نقش تربیت هنرمندان سنتی در تجربه هنری دوره انتظار
از آن جا که آفریننده اثر هنری، در مراحل شکل گیری آثار هنری نقش بارزی دارد و اثر هنری برگرفته از تجربه درونی هنرمند و حاصل احساس، عاطفه، تخیل و تفکر اوست؛ لذا در این نوشتار، تلاش است برپایه مطالعات اسنادی و با رهیافتی توصیفی _ تاریخی به این پرسش پاسخ دهد که «در دوره انتظار نقش تربیت در تجربه هنری هنرمندان سنتی چه جایگاهی دارد؟» اعتقاد به رعایت اصول تربیت استاد میتواند در تجربه هنری او تاثیر به سزایی داشته باشد و سبب خلق آثار شایسته شود. خلق و آفرینش آثار هنری، تنها مبتنی بر سبکی از زندگی و تجربه ای از هنرمند است که نقش تربیت در آن پررنگ است و باوجود دلدادگی درونی و معرفت گسترده در تجربه هنری هنرمند، آثار هنر سنتی در دوران انتظار از قداست خاصی برخوردار می شوند. از آن جا که عنصر انتظار و اعتقاد به ظهور در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان از جایگاه مهمی برخوردار است. تاثیرگذاری انتظار و اعتقاد به ظهور امام عصر4 ابعاد مختلفی در عرصههای سیاسی و اجتماعی و اخلاقی و تربیتی و روانی زندگی مردم، را به خود اختصاص می دهد؛ این مقوله جایگاه بسیار مهمی در هنر به خود اختصاص داده است با توجه به این که جامعه کنونی ایران به هنر سنتی وابسته است و موضوع احترام به استاد و جایگاه استاد شاگردی به طور شایسته برقرار است. بر این اساس این مقام می تواند نقش بسیار مهمی در تربیت شاگرد دوران انتظار داشته باشد.
هنرمند سنت گرا ، امام عصر ، فتوت نامه ، تربیت هنری ، استاد و شاگرد ، مهدویت ، انتظار
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.